حمایت اداره کل هنرهای نمایشی برای حضور گروه‌های نمایش عروسکی در جشنواره‌های خارجی

مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: در صورت آمادگی گروه‌های نمایش عروسکی برای شرکت در جشنواره‌های خارجی، پشتیبان آن‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری در دیداربا اعضای گروه‌های نمایشی کشورهای برزیل و گرجستان با تاکید بر اهمیت تبادل فرهنگی، خواستار تداوم تبادل هنری بین گروه‌های ایرانی و گروه‌های گرجستانی و برزیلی شد و گفت: اجرای دو نمایش از کشور گرجستان و همچنین یک نمایش از کشور برزیل، بسیار خوب بوده‌ و مخاطبان جشنواره از این نمایش‌ها بسیار استقبال کرده‌اند.

رودریگو آندراده هنرمند برزیلی شرکت‌کننده در جشنواره، به مسئله همزمانی اجرای نمایش‌های گروه‌های خارجی اشاره کرد و از موفق نشدن خود در تماشای نمایش‌های گروه گرجستانی، به دلیل همزمانی این نمایش‌ها با اجرای خود در جشنواره گفت.

نظری نیز ضمن تأیید این مشکل، ابراز امیدواری کرد تا در جشنواره‌های آینده، برای حل آن، برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا دیگر اجرای نمایش‌ها با هم تداخل نداشته ‌باشند و گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره بتوانند با تماشای همه اجراها، با یکدیگر تبادل‌نظر داشته ‌باشند.

او یکی از دلایل وجود این مشکل را حجم زیاد نمایش‌های شرکت‌کننده در جشنواره دانست که برنامه‌ریزان جشنواره مجبور شده‌اند تا در ارائه برنامه اجراهای نمایشی به‌صورت بسیار فشرده برنامه‌ریزی کنند.

ارتباط فرهنگی و هنری بین ایران و گرجستان پیشینه طولانی دارد

تنگیز خوخیا تهیه‌کننده گروه نمایشی گرجستانی و دبیر جشنواره ملی تئاتر گرجستان، حضور خود در جشنواره عروسکی تهران-مبارک را مایه سرفرازی خود دانست و گفت: ارتباط فرهنگی و هنری بین ایران و گرجستان پیشینه بسیار طولانی دارد و طی این پیشینه طولانی، گروه‌های نمایشی بسیاری از ایران به گرجستان آمده‌اند و به اجرای نمایش پرداخته‌اند.

این تهیه‌کننده گروه نمایشی گرجستانی افزود: قصد داریم تا جشنواره عروسکی بسیار بزرگی در گرجستان برگزار کنیم و مطمئن هستم که این جشنواره در گرجستان می‌تواند ارتباط بسیار خوب و محکمی برای ارتباط تئاتری بین دو کشور باشد.

نظری در ادامه سخنان هنرمند گرجستانی گفت: اتباع ایرانی بسیاری در گرجستان به کار و فعالیت‌های اقتصادی مشغول‌اند و مطمئناً اجرای نمایش‌های ایرانی در گرجستان، تماشاگران بسیاری خواهند داشت.

مدیر کل هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه ایران و دو کشور گرجستان و برزیل دارای استادان و عروسک‌گردان‌های بسیار خوبی هستند، ابراز امیدواری کرد که گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره پس از بازگشت به کشور خود، در صورت وجود افراد علاقه‌مند به یادگیری در موضوعات نگارش درام عروسکی، عروسک‌سازی و عروسک‌گردانی، برای ایجاد کارگاه‌های آموزشی مشترک هم در کشور ایران و هم در کشورهای گرجستان و برزیل اقدام کنند.

آرش مصطفایی مدیر اجرایی جشنواره نمایش عروسکی مبارک با اشاره به وجود استادان بسیار خوب در سطح جهانی در زمینه هنر عروسکی در ایران، اعلام آمادگی کرد تا با اعزام استاد و یا برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک، امکان برگزاری آموزش مشترک فراهم شود.

نظری اعلام کرد: اگر گروه‌ها و مدیران شرکت‌کننده در بخش بین‌الملل، نمایش‌های عروسکی ایرانی را برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی کشورشان انتخاب کردند از طریق دبیرخانه جشنواره نمایش عروسکی به اطلاع اداره کل هنرهای نمایشی رسانده تا با همکاری و پشتیبانی و نظارت این اداره کل حضورهای بین‌المللی تئاتر ایران به جشنواره خارجی محقق شود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1784690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =