ایسنا نوشت:

وکیل مدافع جعفر پناهی با تایید تلویحی قطعی شدن رای اولیه این کارگردان سینمای ایران در دادگاه تجدید نظر تاکید کرد نسبت به این حکم درخواست اعاده دادرسی خواهد کرد.
فریده غیرت افزود: «حکم تجدیدنظر جعفر پناهی تاکنون به من ابلاغ نشده، اما آنچه در رسانه‌ها شنیده‌ام و ظاهرا نیز صحت دارد، حکایت از تایید قطعی حکم اولیه آقای پناهی دارد. به هر حال امیدوار بودیم این حکم نقض شود، اما ظاهرا چنین اتفاقی رخ نداده است.»
او افزود: «شش سال حبس و 20 سال محرومیت از فعالیت‌های سینمایی و خروج از کشور حکمی است که در تجدیدنظر تایید شده است. با ابلاغ رای به اینجانب، قطعا در اولین فرصت درخواست اعاده دادرسی خواهم کرد تا پرونده در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گیرد.»
غیرت خاطر نشان کرد: «آقای پناهی و خانواده ایشان نیز در جریان این حکم قرار دارند.»
وکیل مدافع جعفر پناهی همچنین با اشاره به حکم رسول‌اف دیگر کارگردان سینمای ایران خاطر نشان کرد: «خوشحالیم حکم آقای رسول‌اف به یک سال کاهش پیدا کرده است. آقای پناهی و رسول‌اف هر دو با اتهام ساختن یک فیلم دادگاهی شده بودند، اما اینکه دادگاه تجدید نظر دو نگاه متفاوت به این پرونده‌ها داشته است قابل بحث است.»
وی تاکید کرد: «اتهاماتی که به جعفر پناهی زده‌اند، هیچ کدام وارد نبوده است، اقدام علیه امنیت ملی حتی به مغز پناهی هم خطور نکرده است. او مملکتش را دوست دارد و با اینکه بارها می‌توانسته از ایران خارج شود چنین کاری نکرده است. او علاقه‌ی زیادی به کشورش دارد.»
5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =