بدرقه پیکر فریماه فرجامی/ ابوالفضل پورعرب: اولین بار است که مردم برای عکس‌گرفتن نیامده‌اند

ایرنا نوشت: پیکر فریماه فرجامی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون امروز سه شنبه در میان حزن و اندوه دوستداران هنر و حضور خانواده سینما از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) خاکسپاری شد.

مراسم تششیع و خاکسپاری زنده‌یاد فریماه فرجامی صبح سه‌شنبه ۱۳ تیرماه با حضور هنرمندان و مسئولان سینمایی از مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما، ابوالفضل پورعرب، فریدون جیرانی، افسانه چهره‌آزاد، علی دهکردی عضو هیأت مدیره خانه سینما، محمد شیری، مهوش وقاری، اصغر همت، مسعود فروتن، محمود پاک‌نیت، پژمان بازغی رییس انجمن بازیگران خانه سینما، ایرج راد رییس هیات مدیره خانه تئاتر، احترام برومند، کوروش سلیمانی و قطب‌الدین صادقی و ... در مقابل خانه هنرمندان برگزار شد.

فرجامی غمگین بود و غمگینانه رفت

ابوالفضل پورعرب در این مراسم گفت: در مورد خانم فرجامی باید بگویم که آفاق بود و آفاق رفت‌. غمگین بود و غمگینانه رفت. در سال‌هایی که کار می‌کردیم دوستی‌ای بین ما شکل گرفت و هر از گاهی سراغ می‌گرفتم ولی نمی‌دانم چه شد که این تنهایی اتفاق افتاد.

این بازیگر افزود: اولین‌بار است که می‌بینم مردم برای عکس گرفتن نیامده‌اند بلکه آمده‌اند تا ببینند این هنرمند را تا کجا باید همراهی کنند.‌ مردم همیشه همراه بودند و در این سال‌ها ما پیر شدیم و مو سفید کردیم. ان‌شاءالله در شادی‌ها برای مردم جبران کنیم.‌

پورعرب گفت: نگذاشتند ما در بیمارستان ایشان را ملاقات کنیم چون آدرسی ندادند ولی امیدوارم دیگر از این غم‌ها نباشد.

فرجامی دختر تئاتر بود

ایرج راد رییس هیات‌مدیره خانه تئاتر نیز گفت: فریماه فرجامی دختر تئاتر بود. در اداره هنرهای دراماتیک و دانشگاه درس تئاتر خواند و با بزرگان این هنر کار کرد. تئاتر کار سختی است و جسم سالم و تمرین‌های بدنی نیاز دارد. البته بیشتر وقت‌ها درباره فعالیت‌های سینمایی فرجامی صحبت می‌شود ولی او در تئاتر نقش‌های ماندگاری داشت.

او افزود: فریماه فرجامی سادگی‌ای داشت که باعث شد او را دوره کنند تا کار به جایی برسد که نباید می‌رسید.‌ او توانایی داشت که کارهای زیادی در این عرصه داشته‌ باشد ولی حتی کسانی که از مصائب او آگاه بودند دست او را نگرفتند. این سرمایه‌ای بود که ما از دست دادیم در حالی که می‌توانست باعث افتخار بیشتری باشد. امیدوارم تراژدی فریماه فرجامی برای هنرمندان تکرار نشود.در بخشی دیگر

فریماه قربانی زیبایی و هنرش شد

مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما نیز گفت: به من گفتند چون مدیرعامل خانه سینما هستم باید صحبت کنم ولی اتفاقا می‌پرسم که چه مدیرعامل و خانه سینمایی که مدام عزا برگزار می‌کند؟ پس جشن کو؟

وی افزود: فریماه آبجی و ستاره ناکام ما بود که قربانی مناسبات سینمای دهه ۶۰ شد؛ زمانی که هنوز جریانات سینمای قبل از انقلاب بر آن غالب بود. او بیشتر قربانی زیبایی و هنرش شد.

برومند گفت: فریماه فرجامی مدارج ستاره شدن را به سرعت طی کرد ولی ما خیلی زود از حضور او در صحنه‌های تئاتر و پرده‌های سینما محروم شدیم. سرگذشت او باعث شد نسل بعدی دقت بیشتری کند. آن‌ها همیشه کنار مردم بودند. روسری سر کردند و نقش کارگر کارخانه رب را بازی کردند. مقنعه سر کردند و نقش همسر و کارمند را بازی کردند. چادر سر کردند و نقش مادر و همسر شهید را بازی کردند. این‌ها در قلب مردم ستاره هستند. ما سیاسی نیستیم ولی همواره با مردم هستیم.

احترام برومند نیز اظهار داشت: همه ما به سینما و تئاتر کشور و خانواده فریماه فرجامی تسلیت می گوییم. فریماه فرجامی عزیز خیلی زودتر ازآنچه فکر می‌کردیم در اوج پختگی و محبوبیت بازیچه دست سرنوشت و تقدیر شد، سال‌ها بود، بود اما صحنه‌های تئاتر و پرده‌های سینما از وجودش محروم بود و او هنرمندی تمام‌عیار بود، مثل آب زلال مانند کودکی تازه متولد شده پاک و بی آلایش ساده‌دل آنچنان که به راحتی همه را باور میکرد.

برومند یادآور شد: هنرمندان به دلیل روحیه حساسی که دارند برخلاف سیاستمداران اول خود را می‌شکنند نه این‌که به دیگران آسیبی بزنند.

قطب‌الدین صادقی نیز گفت: مرگ حق است ولی ابلهانه است اگر به استقبالش برویم. دوستان جرات نکردند بگویند ولی من می‌گویم و اسم آن را هم خودتخریبی می‌گذارم.

این هنرمند تئاتر افزود: سیاستمداران، ورزشکاران و هنرمندان سه دسته‌ای هستند که در جامعه دیده می‌شوند و اگر کسی در این مسیر خودتخریبی کند به باور فرهنگی جامعه آسیب می‌زند. فریماه فرجامی فقط در همین بخش کم آورد که توسط دوستان ناجوانمرد اتفاق افتاد. من همه چیز را می‌دانم ولی لازم نیست این‌جا نام کسی را ببرم.

صادقی گفت: کانت کتابی به نام «خرد محض» دارد و می‌گوید اخلاق یک چیز لایتغیر است و تغییر نمی‌کند؛ ارتباطی هم به سواد، نژاد و فرهنگ ندارد. او معتقد است هرجا نفسانیات چیره شد اخلاق از بین می‌رود و هر جا منافع جمع باشد اخلاق هم هست. باید برای حفظ باورهای جمع بکوشیم.

او در ادامه بیان کرد: یکی از بدترین تربیت‌های ما همین حفظ نکردن سلامت جسمی است و سرنوشت‌ فریماه فرجامی باید الگویی باشد برای همه کسانی که می‌خواهند در این وادی قدم بردارند.

افسانه چهره‌آزاد، نیز از رسیدگی مالی و معنوی خانواده فرجامی به او صحبت و تاکید کرد: برخلاف برخی صحبت‌های مطرح‌شده فریماه فرجامی تنها نبود ولی خانواده تمایلی نداشتند او خیلی در محافل باشد و ما باید به این موضوع احترام می‌گذاشتیم.

فریماه فرجامی متولد سال ۱۳۳۱ از چهره‌های مشهور سینمای ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بود که از سال‌ها قبل از بازیگری دور شده بود و آخرین حضورش روی پرده سینما به نقشی در فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۸ برمی‌گشت.

این هنرمند حدود دو ماه قبل دچار سکته مغزی شد و پس از بهبود نسبی درمان را تحت نظر پزشک در منزل ادامه داد اما مدتی قبل دوباره براثر سکته راهی بیمارستان شد و حدود چند روز را در کما به سر برد تا اینکه ۹ تیرماه در سن ۷۱ سالگی از دنیا رفت.

«خط قرمز» و «سرب» مسعود کیمیایی، «اجاره‌نشین‌ها»ی داریوش مهرجویی، «مادر» علی حاتمی، «پرده آخر» واروژ کریم‌مسیحی و «نرگس» رخشان بنی‌اعتماد از جمله فیلم‌های این بازیگر بودند.

جمعه ۱۶ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در مسجد الرضا مراسم ترحیم این بازیگر برگزار می‌شود.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1785298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریدون فرهادی سردشت IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    83 17
    خدا به بهشت شاد گرداند امروز هنرمندان واقعی واصیل مظلوم واقع شده اند چه بیصدا جسم و قلب ورحشان میشکنن و از میان ما میرن این ها گنج هنر نایاب هستند ولی مسئوابن قدر آنان را نمی دانند وراحت گوشه نشینشان میکنن با بی مهری!!
    • عامو احمد IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      15 3
      خدا روح هنرمندان اصیل را شاد گرداند اما هنرمنداصیل تعریف داره! یکی مثل مرحوم مشیر همایون خرم محمدرضا لطفی خسرو شکیبایی ؛ هنرمندند اما اصالت درهنر اون چیزی نیست که یه عده سلبریدی بی هنر مدعی اون هستند مسئولین هم مثل همون سلبریدیها فرقی نمیکنن شما یه شاعر مثل مرحوم اخوان ثالث یا مرحوم شهریار پیدا کن اونوقت اسم اصیل روی اونا بذار بازیگرانی که هفته ای یه زن میگیرن یا هفته ای به شوهر میکنن را هنرمند میدونید؟؟ هنریعنی آفرینش زیبایی! کجای کاراین بازیگران آفرینش زیبایی است که عنوان هنرمند بهشون میدید؟؟
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    66 17
    انقدر گرونی مشگلات هست که ملت به شکم سیر فکر می‌کنن
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      آنقدری فقروگرانی هست که شصت درصد بچه هاونوجوانانان ایرانی دچارچاقی مفرط واضافه وزن هستندماشاالله
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      27 2
      گسی که گفتی ۶۰ درصد بچه ها ایران چاقن یکم فکر کن اول.چیپس ساده پر کالری و مضر ۱۵ هزار تومن و ۱ کیلو موز ۵۰ هزار تومن.گوشت کیلو خدا تومن و سوسیس کالباس که معلوم نیست گوشتشون چی هست ارزون.تو کدومو انتخاب میکنی با حقوق معمولی نه حقوق آقازادگی؟
    • IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      20 1
      مردم برای نان شب مانده اند شب و روز برای لقمه نان می‌دوند وآخرشم شرمنده زن و بچه هستند فکر می‌کنید تو این جامعه که دغدغه مردم نان شب است اصلا مردم می‌توانند به هنر و هنرمند فکر کنند
    • ف IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      17 1
      عزیز چاقی بچه ها به خاطر مصرف بیش از حد کربوهیدراته، اگه پروتئین بخورن چاق نمیشن!
    • خودتونید!! GB ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      19 2
      خب جناب باشعور! و بافهم! و باهوش! اون چاقی از خوردن زیاد نیست بلکه از خوردن غذاهای نامناسب و هله هوله هایی مثل چیپس و پفک هست.برای تعیین فقر اول درآمد مهمه و بعد میزان دسترسی به نیازهای اولیه زندگی و در این مورد فقط همین یک نمونه رو داشته باش که سرانه مصرف گوشت در هر سال در فلسطین ۹۷ کیلو هست و در ایران زیر ۶ کیلو گرم که تازه اینم برای سال قبل هست،من نمیدونم امثال شما چی فکر کردید که چیزهایی به این واضحی رو میخواید ماله کشی کنید و شرم هم نمیکنید و از دروغ و آخرتم که مثل اینکه ابائی ندارید
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    77 5
    هنرمند خیلی خوبی بودن و همیشه از نبودنش و بیماری افسوس می خوردم.روحش شاد،
    • مه لقا IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      7 17
      این قدر فقر زیاد هست که توی بازارها جا برای سوزن انداختن نیست روز ب روز هم بر تعداد ماشین ها اضافه می شه اگه پول نیست این همه آدم توی بازار چکار می کنند
    • فاطمه IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      10 3
      فقر هست آدم محترم وقتی نمی تونی تو یک سال ده میلیون پس انداز داشته باشی بله بچه ها ی ما چاق شدن چون نمی خوایم حداقل حسرت خوردن داشته باشند وقتی سرما هم بخوریم نتوانیم دکتر بریم یعنی فقرمطلق جناب کجا داری سیر میکنی برای خودت
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      16 0
      چاقی و اضافه وزن به خاطر تغذیه نادرست و کربوهیدرات زیادی مثل نون و برنج هندی نشونه رفاه و تغذیه سالم نیست. شیر مدارس کو چی شد اصلا آماری هست درصد مصرف سرانه لبنیات فرزندان ما در سنین رشد چقدره
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    یک خانمی که قطعا زندگی چندان سختی هم نداشته در سن 71 سالگی و در کهولت سن فوت می کند و بعد می آیند می گویند ایشان قربانی این شد و آن شد! انگار در 30 سالگی و در اوج فقر و نداری و ناکامی مثل آنچه دارد بر سر قاطبه مردم ایران می آید دار فانی را وداع کرده اند! بعضی ها هم عجب عالمی دارند!
    • قدرت IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      56 8
      شماادمیت رودرسن میشناسی.مثل خودت که درطول عمرت راهی رارفته ای وبرگشتی نه به دنیا خدمت کردی ونه به عنوان انسان انسانیت کردی فقط سنت زیادشده .فقط امدی ورفتی وزمین را اشقال کردی
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      65 5
      دوست عزیز منظور از قریانی شدن دوران اوج و طلای و درخششی که میتونست داشته باشه اما ب دلیل شرایط نتونست داشته باشه..این خانم سالها پیش و در جوانی قربانی شد نه الان ک فوت شده .. مثل خیلی از ماها چقد امثال تو سطحی نگر هستید.
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      50 1
      وقتی از زندگی کسی خبر نداری بیخود نظر نده
    • نفس IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      50 3
      خانم یا آقایی که این نظر و نوشتی برو یکم تحقیق کن تا بفهمی منظورشون از قربانی شدن خانم فرجامی چیه روحشون شاد
    • سیا IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      40 2
      همین طرز فکرها است که انسانیت را از ما گرفته قلباهامان خالی از عشق و محبت گردیده صداقت جایش را به دروغ و ریا داده است.مگر باید مرگ را هم به قشر و سن خاصی داد و چه خوب که این دیگر دست انسانها نیست که اگر بود چه میشد.کمی دقت کنید میفهمید.یک زمانی یک پیر مرد یاپیرزنی فوت میکرد هر کس میشنید ناراحت میشد ولی الان هر کس در هر سنی بمیرد ککمان هم نمیگزد.بله مرگ حق است.همانطور که انسانیت .وقتی اعتقاد و ایمان از ملتی دور شود.وقتی پاکی و صداقت جایش را دروغ و سیاهی بگیرد وقتی دوستیها تبدیل به منافق ودورویی شد.دیگر امیدی به ازادی نیست یا بسیار بسیار سخت است
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      54 4
      دیگه شعورت در همین حده..خب چاره ای هم نیست..تا شما وامثال تو باشند و از درک مسایل اینقدر شل مغز باید هم اوضاعمون این باشه..
    • پرویز پاوندمهر IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      6 4
      منم از فوت محمد رضا شجریان که استاد موسیقی ایران بود خیلی متاسف شدم واقعا وقتی پدرم مرد اینقدر ناراحت نشدم که وقتی خبر فوت این بزرگوار را شنیدم چند روز با خودم حرف می زدم واقعا روانم خراب شده بود روزی نیست که آثار این بزرگوار را در ماشینم نگذارم و نشنوم فریما فرجامی هم هنرپیشه خوبی بود خدا رحمت شان کند از دست ما کاری ساخته نیست نوبت ما هم می رسد که از این دنیا خداحافظی کنیم .
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      3 16
      والا ۷۰ کمه. من ۳۹ سالمه ازدواج نکردم اگر ایشالا سال دیگه بچه دار شم یعنی ۳۰ سالگی بچه را می‌بینم کمه من بایست پنجاه سالگی پسر و دخترم را ببینم چون خیلی درس خوندم اینطور شدم. خدایا کمکم کن. مردم مهربان واسم دعا کنید . دکتری برق این کشور خانم.
    • بهمن IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      10 1
      فقط میتونم برات آرزوی شعور کنم.که امثال کودنهایی مثل شما جامعه رو به این روز انداختند
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      2 1
      با شعور ۷۱ سال کجا عمر زیادی هست ایشالا همه بالای ۹۰ سال عمر کنند. خدایی میگم دوره جوانی از بیست تا چهل درگیر درس استرس کار تا ساعت ده و نه شب هست تازه در بهترین حالت نسل ما شصت سالگی بازنشست شه فقط ده سال زندگی!!!!
  • فرهاد IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    38 2
    حیف شد.هنرمند زیبا ودوست داشتنی.ارام وبا وقار.روحشون شاد
  • رهگذر IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    25 0
    به قول حافظ: هنر نمی خرد ایام و غیر از اینم نیست کجا روم به تجارت بدین کساد متاع
  • محمد گندم نژاد (سعید طوسی) IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    15 1
    رحمت الهی شاملش باشه. صادقی حرف جالبی زده است :که ابلهانه هست اگر به استقبال مرگ برویم.باید مبارزه کرد و به هدف رسید.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    25 0
    روحش شاد
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    23 1
    هنرمند بودن تا سلبریتی به نرخ روز خوردن را دیگر مردم خوب میفهمند
  • jj IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    21 0
    روحش شاد یادش گرامی
  • سوسن بیگلری IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    21 2
    متاسفانه هنر و عشق به آموزش هنر واریز گذاشتن به هنرمندان خیلی وقت است از دیار ما پر کشیده و هنرمندانی که در صحنه مانده وبا عشق باورشان ادامه میدهند فقط حبابهایی روی آب هستند تا حداقل آنرا زنده نگهدارند والا دلشون خونه و هرکدام میدانند که چی به زورشان آمده ولی تحمل میکنند بامید روزی که مساجد به خانه هنر مندان تبدیل شود وعبادتها واقعی باشند الاهی امین یا رب العالمین برای فریماه فرجامی زیبا و استاد بازیگری و تئاتر درود می فرستم و نامش را گرامی میدارم مرده آنست که نامش را به نکویی نبرند خداوند رحمان و رحیم بهترین جایگاه را برایش قرار میدهد
  • باران CH ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    14 1
    روحش شاد وقرین رحمت باری تعالی ،هنرمند توانمندی بود فیلمهای زیبایش را درجوانی ام دیدم ،یادش گرامی خداوند به خانواده اش صبروسلامتی عنایت کند
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    11 39
    این خانم ۷۰ سال عمر کرده بعدم عمرش تمام شده دیگه این حرفهای پوچ چیه
    • محمد حسین IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      3 2
      پوچ اعتقاد وتفکر بیخودشماست
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    19 3
    روحش شادوقرین رحمت بیکران الهی باد،،بزرگ زن هنرمند سینمای ایرانزمین،،
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    2 0
    در پناه پروردگار.
  • امیر اکرم بهرامی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    1 0
    فریماه فرجامی درجه یک بود و همچنان زیبا در خاطره های ما نقش بسته وسیله ارتباط مردم با ایشان هنرش بوده که در حد اعلی بود زندگی شخصیش به خودش مربوطه اندازه خودش هم عمر با عزت داشته.حالا عده ای مریض بلد نیستن حرف بزنن اراجیفی سر هم میکنند بی ربط به بزرگداشت و وداع با این عزیز تاثیر گذار در عرصه فرهنگ و هنر.
  • ابوالفضل وحدت IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    1 0
    روحش شاد ویادش گرامی باد هنر پیشه هم چی تمام بود بازیگر هنرمند واقعی و وزیبایی منحصر به فرد ازاو یک ستاره ساخته بود وصد حیف که ازدست رفت
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    3 0
    خدا رحمت کنه خانم فرجامی رو خانم یاآقایی که میفرمایید که مردم چاقن پس فقرنیست آیا فقط غذا خوردن جزخوشبختی ونبودفقرهست الان من باید جابجابشم ازاسترس شدید میخوابم پول بیشتر ندارم به صاحبخونه بدم رهن و کرایه روصدرصدبرده بالا گردش وتفریح هیچ وبقیه چیزهای دیگه بچه هام دوست داشتن یکبارهم که شده برن باتوریک کشورخارجی اما اینقدر زیادبود که کنسل کردم لابدمیگی خوب برو یک محل پایین تر یاخارج نرو یامیوه نخور آجیل نخور پس اینا فقرنیست پس چیه درد نیست پس چیه
    • پری IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      2 2
      ناشکر نباشید با وجود تورم اکثر مردم خوب می‌خورند.خوب می پوشند..ماشین دارند والا همون زمان شاه که میگید ارزانی بود مردم نون‌خالی نداشتن بخورند.فقر بیداد میکرد
    • ملکه IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      2 2
      خب برو یک محله پایین تر...
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    3 0
    بهشت بر او ارزانی
  • کیان IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    1 0
    خدایش رحمت وروحش شاد راحت شد از دنیای در بسته فکر کنم آزاد شد پرواز کرد که قدر ندانستن بانوی سوپر استار تئاترصد حیف ؟؟
  • ناشناس IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    2 2
    روحش شاد و یادش گرامی
  • وحید IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    6 1
    بله سلبریتی ها انقد مردم و گمراه نکنید بی حجابی نکنید ک اخرش مرگ است و تنهایی
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 1
    خدا رحمتشون کنه ولی این خانم برومند دقیقا کدوم هنرمند رو گفتن سیاسی نیستن و در کنار مردم هستن؟؟؟برای شمام سواله؟؟؟
  • سمیه IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    6 2
    وقتی فیلم مادر رو بازی کرد کسی جلوشو گرفت و زیر پاش سنگ انداخت؟؟؟!!،پس کم کاریش رو گردن نطام نندازید گردن همکارهای خودتون بزارین که بهش نقش پیشنهاد نکردن
  • ایرانی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    2 1
    ماچه هنرمندانی راازدست دادیم وخیلیهارابه اجبارخانه نشین کردن الان در ایران دیگرهنرمندارزشی ندارد چون که همه به فکریک لقمه نون دربیانندوبخورندان قدیم برای سینمامردم صف می‌کشیدند.روح همه درگذشته گان قرین رحمت.امین
  • ونوس IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    تشکر از عکاس محترم
  • مهدی موسوی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    3 0
    هنرمندی که باعت رشد اخلاقی وایمانی مردم شود،قابل قدردانی است.
  • علی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    روح خانم فرجامی بازیگر بزرگ سینمای ایران شاد
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    2 0
    خداوند خانم فرجامی را رحمت کنه. هنرمند بود نه سلبریتی دو زاری. بی‌حاشیه و بی‌صدا بود ودر بیصدایی دار فانی را وداع گفت. روحش شاد.
  • مریم IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 1
    من ۳۱ سالمه سرطان گرفتم بعد این خانم تو ۷۱ سالگی مرده به مرگ طبیعی و عمر خودشو کرده اینجور میگن... لطفا نویسنده دقت کنید که بین سلبریتی و ما مردم معمولی و نحوه مرگمون تفاوت قائل نشید...الان من اگه بر اثر همین سرطان بمیرم میگن نرد تمام شد،اما واسه یه سلبریتی چه پیر ج جوون چه کولاکی میکنید
    • امیرحمزه شیری قزاق از زاهدان IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 1
      سلام خدانکنه دوست عزیز انشاءالله پاینده باشی تافرسودگیه زمان...ولی سخن تون کاملاً قابل تأمل بود و درست بود الان 1هفته بنده خدا فوت کرده گوگل ول کن نیست