علیرغم مشکلات بودجه ای برای نگهداشت تولید ، متوسط تولید شش ماهه اول از نظر عملکردی نسبت به عملکرد سال 1389 تنها هشت در ده هزار کاهش تولید داشیم .

احمد قلعه بانی در این نشست در خصوص نوشته شدن برنامه تولید تاکید کرد: سال گذشته وزیر نفت به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کردند که بودجه تولید را در سال 90 باید روی 3 میلیون و 900 هزار بشکه بسته شود آنهم به علت عدم سرمایه گذاری درمیادین نفتی و بخش تولید اما خود این معاونت رقم 4 میلیون و 12 هزار بشکه را اعلام کرد . اما نظر ما 3 میلیون و 900 هزار بشکه بود که البته در حال حاضر به طور میانگین همان 3 میلیون و 900 هزار بشکه هم تولید می شود.
سال گذشته همانطور که در جریان هستید ما بیشتر سرمایه جذب شده را به پارس جنوبی و میادین مشترک اختصاص دادیم.
قلعه بانی در پاسخ به این سوال که تولید نفت ما در سالجاری به چه میزان کاهش پیدا کرده است؟ متذکرشد:علیرغم مشکلات بودجه ای برای نگهداشت تولید و مسائل عدم تولید متوسط تولید شش ماهه اول از نظر عملکردی نسبت به عملکرد سال 1389 تنها هشت در ده هزار کاهش تولید داشیم . ما باید بدانیم میدان های نفتی یک موجود زنده هستند که هر چقدر پیرتر می شوند نیاز به توجه و هزینه نگهداری بیشتری دارند در حالیکه در حال حاضر به این مسأله توجه نمی شود . ضمن اینکه سالانه هزینه نگهداشت و تولید هم افزایش طبیعی دارد . مثلا اگر سال گذشته تولید هر بشکه نفت 2 دلار هزینه داشت امسال به 5/2 دلار افزایش یافته است.
مشروح این گفت وگو را اینجا بخوانید.

/22131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =