۰ نفر
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کاهش نرخ بیکاری در استان البرز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: البرز با ۸ درصد نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

به گزارش خبرآنلاین البرز، عبدالله دارایی در گفت‌وگویی گزارش منتشر شده مرکز آمار ایران در خصوص نرخ اشتغال و نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی گفت: مرکز آمار ایران طی گزارشی تحت عنوان چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار بهار ۱۴۰۲ در مقایسه‌ای با بهار سال گذشته به ارائه گزارش کاملی از نرخ بیکاری، نسبت اشتغال و نرخ مشارکت اقتصادی در استان‌های مختلف کشور پرداخته است که در این گزارش استان البرز با ۳۸.۳ نرخ مشارکت اقتصادی و ۸ درصد نرخ بیکاری در برآورد نقطه‌ای بهار ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در این گزارش میانگین نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور ۴۱.۲ و نسبت اشتغال ۳۷.۸ درصد و نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ به میزان ۸.۲ بوده که در مقایسه با سال گذشته این شاخص ۹.۲ درصد روند کاهشی داشته است و استان البرز در شاخص نرخ بیکاری پایین‌تر از میانگین کشوری بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز افزود: طبق استانداردهای بین‌المللی جدید بر اساس سیزدهمین کنفرانس بین المللی آمارشناسان کار افراد ۱۵ ساله و بیشتر به عنوان نیروی مستعد کار شناسایی و ملاک آماری است. این جمعیت در کشور حدود ۶۴ میلیون نفر می‌باشند که بیش از ۲۴ میلیون نفر شاغل و حدود دو میلیون و یکصد و شصت و چهار هزار نفر جمعیت بیکار هستند.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت فعال کشور در بخش کشاورزی ۱۵.۵ درصد و در بخش صنعت نیز ۳۳.۱ درصد و همچنین ۵۱.۳ درصد در بخش خدمات و اشتغال ناقص هم به میزان ۸.۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

دارایی خاطر نشان کرد: در این گزارش نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله به میزان ۲۱.۶ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی است که بین زنان در نسبت به مردان بیشتر است البته در مقایسه با سال گذشته ۲.۴ درصد روند کاهشی داشته است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل رویکرد ما بر اشتغال جوانان و بانوان در بخش مشاغل خانگی متمرکز است و در بخش اشتغال فارغ‌التحصیلان نیز عمده تمرکز ما در این بخش است تا بتوانیم با انجام مشوق‌های قانونی این میزان را کاهش دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز متذکر شد: سهم بیکاری فارغ‌التحصیلان کشور از کل شاغلان ۲۶.۵ درصد است که البته از سال ۱۳۹۷ تا کنون روند کاهشی داشته است و نسبت روستایی به شهری بالاتر می‌باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1786839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =