امتیازبندی رسانه های استان البرز بر اساس شاخص‌های محتوایی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: فعالیت رسانه های استان البرز بر اساس شیوه نامه جدیدی که از سوی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی ابلاغ شده است، رتبه بندی و ارزیابی می شوند.

به گزارش خبرآنلاین البرز، سعید جابری انصاری روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت فعالیت رسانه های استان البرز، افزود: رسانه ها براساس شاخص های محتوایی که جریان سازی نتیجه بخش، امیدآفرینی و نقد کارشناسی در منطقه و استان را تحت شعاع قرار دهد امتیاز بندی می شوند.

وی توجه به مسائل استان در تولید محتوا را نیز در این ارزیابی ها مهم خواند و اظهار کرد: تراز نویسندگان نیز بر مبنای همین شاخص ها ارزیابی و تعیین می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: عکس های تولیدی و اختصاصی، انتشار سرمقاله، یادداشت ها و مصاحبه های تولیدی، پاسداشت زبان پارسی، گرافیک، صفحه آرایی، تعداد شمارگان و کاربران فعال در شبکه های اجتماعی، فروش نسخه الکترونیک رسانه، پوشش بیمه ای خبرنگاران تحت مجموعه از سوی سرپرستان نمایندگی نشریات سراسری، از محورهای مهم برای ارزیابی فعالیت های رسانه های سراسری است.

جابری انصاری با بیان اینکه تولید محتوا براساس شعار سال و مقابله با اخبار جعلی نیز در امتیاز بندی رسانه ها مورد توجه است، گفت: تولید محتوا با رویکرد ارتقا سواد رسانه ای مخاطبان با روشن ساختن افکاری عمومی جامعه، تقویت ارکان نظام جمهوری اسلامی و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی، مبانی تفکر سیاسی امام راحل، دفاع مقدس و جبهه مقاومت از دیگر معیارها برای ارزیابی و رتبه بندی رسانه ها هست.

وی با بیان اینکه تعداد صفحات و سایت اینترنتی فعال با قابلیت دسترسی به آرشیو رسانه ای از دیگر ملاک ها برای رتبه بندی رسانه های استانی محسوب می شود، تصریح کرد: در استانها سرپرستان رسانه ای بر اساس تعداد خبرنگارانی که مطابق فهرست سامانه تامین اجتماعی برای آنها بیمه لحاظ شده است نیز ارزیابی و رتبه بندی می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، این اقدام را گامی مهم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ساماندهی فعالیت های رسانه ای در استانهای کشور قلمداد کرد و گفت: تفکیک رسانه های تاثیرگذار و غیر رسانه ای ها از طریق شاخص های پیش بینی شده با سهولت بیشتری صورت می گیرد و در تصمیم گیری های کلان نیز بعنوان معیار و شاخص مد نظر خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1787239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =