خدمات دهی ایستگاه قطار شهری رجایی شهر کرج از هفته دولت

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر کرج از تکمیل ایستگاه قطار شهری رجایی شهر کرج خبرداد و گفت: این ایستگاه از هفته دولت امسال به شهروندان خدمات ارائه می دهد.

به گزارش خبرآنلاین البرز، علیرضا رحیمی گفت: ایستگاه رجایی شهر کرج با زیربنای ۱۵هزارو۳۰۰ مترمربع در خط ۲ قطار شهری کرج قرار دارد که راه اندازی آن نقش موثری در خدمات دهی مترو به ساکنان هسته مرکزی و شمالی شهر کرج دارد.

وی ادامه داد: ورودی شمالی این ایستگاه ضلع شمال غربی تقاطع بلوار آزادی و بلوار شهید بهشتی و همچنین به عنوان ایستگاه دوطرفه تبادلی شناخته شده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف ساخت ایستگاه قطار شهری رجایی شهر کرج شده است .

رحیمی با بیان اینکه ساخت و تکمیل قطار شهری کرج وارد مرحله کار جدی و جهادی شده است، افزود: اکنون نیز تکمیل ایستگاه شهید سلطانی کرج برای اتصال خط ۲ قطار شهری کرج به صادقیه تهران در دست اقدام است .

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه سال ۱۳۸۵ آغاز شد که بنا به علل مختلف مانند کمبود اعتبار، ساخت این پروژه زمانبر شد اما در مجموع ۱۵ کیلومتر از تونل این خط ریلی بین دانشگاه خوارزمی در غرب و میدان شهید سلطانی در شرق کرج حفاری شده است.

با روی آمدن دولت سیزدهم و شورای ششم کرج، قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۶.۵ کیلومتر تکمیل و در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

اکنون با تکمیل ایستگاه رجایی شهر ، خدمات قطار شهری به سمت شمال و غرب کرج در حال توسعه است ضمن آنکه قرار است تا پایان امسال با اتصال ایستگاه طالقانی به ایستگاه شهید سلطانی ، خط ۲ قطار شهری کرج به خط تهران - کرج متصل شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1787785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =