اردیبهشت سال گذشته درخواست 177 نماینده مجلس از تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی رای مثبت آورد و قرار شد در مدت زمان کمتر از 6 ماه این کمیته نتیجه تحقیقات خود را مکتوب به ریاست مجلس تقدیم کند.

 زهرا تالانی: اما دلایل متعددی سبب شد که این تحقیق و تفحص یک سال و پنج ماه طول بکشد.نمایندگان هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی دلیل طولانی شدن را طفره رفتن مسئولان تامین اجتماعی از پاسخ دادن اعلام می کردند و مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی دریک برنامه خبری اعلام کرد که" ما ریگی در کفشمان نیست هرچه دلشان می‌خواهد تحقیق کنند."
بالاخره امروز اعلام شد که این تحقیق و تفحص به پایان رسیده و نتایج آن به زودی اعلام می شود. در همین باره با صمد فدایی، عضو این هیات گفت وگویی را انجام داده ایم. وی می گوید: تا قبل از ارایه گزارش آن هم به صورت مکتوب به رییس مجلس امکان برملاسازی تخلفات وجود ندارد اما در اینکه تامین اجتماعی در عملکرد خود تخلف قانونی و مالی داشته، شکی نیست.
گفت وگوی خبرآنلاین با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس را بخوانید:


درباره روند تحقیق و تفحص توضیح دهید. اینکه چطور کار شروع شد و چرا اینقدر طول کشید؟
اعضای تحقیق و تفحص در قالب 37 سوال از سازمان تامین اجتماعی درباره عملکرد سازمان توضیح خواست و قرار شد در مدت زمان کوتاهی به این سوالات، پاسخ قانع‌کننده داده شود. حتی از میزان بدهی دولت به این صندوق هم توضیح خواستیم که متاسفانه همکاری نکردن این سازمان با کمیته تحقیق و تفحص باعث شد که سیر بررسی بر روی این پرونده طولانی شود. متاسفانه تامین اجتماعی به سوالات کمیته تحقیق و تفحص داد هیچ‌گونه ارزشی نداشت و ما جواب مدیرعامل را به صورت منطقی در زمان ارائه نتایج تحقیق خواهیم داد.


اما سرانجام بالاخره تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی به پایان رسید. در این گزارش مهمترین تخلفات این سازمان چه مواردی بوده است؟
تا قبل از ارایه گزارش آن هم به صورت مکتوب به رییس مجلس امکان برملاسازی تخلفات وجود ندارد اما در اینکه تامین اجتماعی در عملکرد خود تخلف قانونی و مالی داشته، شکی نیست. وجود کارخانه‌های فرسوده در زیرمجموعه شستا، ضعف مدیریتی، پاداش‌های کلانی که بین مدیران ردوبدل شده، عزل و نصب‌های فراوان، چند شغله بودن برخی مدیران و تضییع حقوق بازنشستگان از جمله این تخلفات است.


این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت می شود؟
اعضا هیات تحقیق و تفحص در پایان هفته جلسه ای می گذارد و گزارش نهایی به هیات رئیسه ابلاغ می شود تا در صحن قرائت شود.


درباره بدهی دولت به این سازمان هم اخبار ضد و نقیضی منتشر می شود؟
تامین اجتماعی در نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که دولت مبلغی در حدود 22 هزار میلیارد تومان به سازمان بدهی دارد. دولت هم سعی دارد تا با واگذاری برخی از کارخانه‌ها به تامین اجتماعی این بدهی را پرداخت کند اما چون این کارخانه‌ها ورشکسته و بدهکار هستند موجب اعتراض مسئولان تامین اجتماعی است.
47232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنده خدا IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    0 0
    خدا ازشان راضی نباشه پدرم با 80سال سن وپرداخت 13سال بیمه تامین اجتماعی بجای حقوق کامل با10 سال حقوق بازنشسته وماهی 250 تومان دریافت میکند .مجلس و رئیس مجلس مدیونند وپیگیری کنند.از ایلام -یوسفجمال