آیین پاسداشت روز قلم در سمنان برگزار شد

آیین بزرگداشت روز قلم سه شنبه شب با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از صاحبنظران و اهالی فرهنگ و ادب در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، این همایش به کوشش انجمن اهل قلم سمنان و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه کتاب و ادبیات ایران و موسسه فرهنگی هنری نوآوران کویرنشین برگزار شد.

تجلیل از پیشکسوتان عرصه قلم و فرهنگ استان سمنان از جمله محمود ابوالمعالی، محمدرضا بزرگمهر بیضاوی، پرویز حقیقت، فرهنگ شکوهی، حسین معلم و خسرو یغمایی از جمله برنامه های این همایش بود.

حسین معلم از چهره های فرهنگی استان سمنان و نیز محمود اکرامی شاعر و نویسنده نیز در این مراسم در خصوص اهمیت قلم و تاثیر آن در فرهنگ جامعه سخنرانی کردند.

در آیین پاسداشت روز قلم که جمعی از نو.یسندگان و اهالی قلم حضور داشتند برنامه هایمتنوعی از جمله موسیقی سنتی اجرا شد.

14 تیر در تقویم رسمی ایران به عنوان روز قلم نامگذاری شده است.

***مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان :

وجود پیشکسوتان عرصه فرهنگ و قلم، باعث افتخار خدمتگزاران فرهنگ و هنر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با گرامیداشت روز قلم گفت: وجود پیشکسوتان عرصه قلم و فرهنگ باعث افتخار همه خدمتگزاران فرهنگ و هنر است.

فرشید فلاح سه شنبه شب در آیین پاسداشت روز قلم، با تبریک این روز به اهالی فرهنگ و ادب اظهار داشت: همه فعالیت های فرهنگی و هنری مدیون قلم و تلاش بزرگان و پیشکسوتان قلم و فرهنگ است.

وی با تاکید بر تاثیر قلم در عرصه های مختلف فرهنگی هنری تاکید کرد: نقش قلم در بسیاری از عرصه های فرهنگی و هنری بسیار تاثیرگذار و مهم است.

فلاح با نام بردن از بزرگان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و قلم حاضر در این مراسم، به تجلیل از نقش و تاثیرگذاری آنان به فرهنگ و ادب و هنر این استان پرداخت و فعالیت های آنان را مورد تمجید قرار داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین از انجمن اهل قلم و دست اندرکاران برگزاری این همایش نیز تجلیل کرد.

***رییس انجمن قلم سمنان :

پیشکسوتان عرصه قلم و فرهنک از افتخارات هستند

رییس انجمن قلم سمنان، با تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ گفت: پیشکسوتان قلم و فرهنک از افتخارات هستند و باید قدردان تلاش ها و رنج آنها باشیم.

منصور فرزامی در همایش پاسداشت روز قلم در تالار تئواتر شهر سمنان افزود: این همایش با هدف تجلیل از نقش و اهمیت قلم و بزرگداشت پیشکسوتان این عرصه برگزار شده است.

وی با بیان ایتنکه همو.اره باید قدردان استادان و پیشکسوتان باشیم اظهار داشت: این بزرگان بیش از نیم قرن تلاش و فعالیت داشته اند و بزرگان رنج برده اند تا به این درجه از افتخار و بزرگی رسبده اند.

رییس انجمن اهل قلم سمنان، فعالیت در عرصه فرهنگ را کاری بسیار دشوار دانست و اظهار داشت: امروز ما از رنجی که بزرگان کشیده اند فیض برده و بهره مند هستیم و تجلیل از آنان وظیفه همه است.

در این مراسم که شامگاه سه شنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و نیز جمعی از اهالی قلم و ادب استان سمنان در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار شد از پیشکسوتان محمود ابوالمعالی، فرهنگ شکوهی، پرویز حقیقت، محمدرضا بزرگمهر بیضاوی، خسرو یغمایی و حسین معلم از پیشکسوتان عرصه قلم و فرهنگ استان سمنان تمجید و یاد زنده یاد استاد عباسپور تمیجانی نیز گرامی داشته شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1788701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =