زیرساخت های تامین آب شرب البرز از زمان تاسیس ضعف دارند

استاندار البرز در زمینه موضوع تامین آب شرب، گفت: این استان با زیرساخت های ضعیفی در این زمینه مواجه است چراکه تصفیه خانه و مخازن آب کافی برای بهره برداری از حق آبه استان و افزایش این سهم وجود ندارد.

به گزارش خبرآنلاین البرز، مجتبی عبداللهی روز پنجشنبه در نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز افزود: این ضعف از ابتدای تاسیس استان وجود داشته و به مرور و با افزایش جمعیت و عدم پیگیری های گذشته، ملموس تر شده است.

وی بیان کرد: در کمتر از ۲ سال اخیر اقدامات بسیار خوبی برای ارتقا زیرساخت ها صورت گرفته ولی کافی نیست و باید بتوانیم با استقلال کامل و ترسیم مدل مدیریت بویژه در حوزه آب و برق، اشراف بیشتری برای این امر پیدا کنیم.

استاندار البرز گفت: رینگ آبرسانی استان در کنار ساخت تصفیه خانه ها و افزایش مخازن، گامی موثر در مسیر حل مشکل آب است، هر چند که اکنون با چاره اندیشی های ویژه، مشکل آب را حل کرده ایم و اگر مردم نیز صرفه جویی را با جدیت دنبال کنند، مانعی نخواهد بود.

وی افزود: مدیران باید از وزارتخانه متبوع خود درصدد جذب اعتبارات ویژه برای ارتقا زیرساخت های عقب مانده استان البرز باشند و این امر جز با پیگیری دلسوزانه و مسوولانه محقق نخواهد شد.

عبداللهی گفت: با اهتمام و جدیت بدنبال جبران کمبودها هستیم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، البته در این راستا مدیران مربوطه نیز باید همچنان جهادی و شبانه روزی، همراه و پیگیر باشند.

طرح تعیین تکلیف خانه های قولنامه ای البرز مصوب شد

استاندار البرز با بیان اینکه باید فرمانداران و شهرداران به پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ حوزه خود مسلط باشند، افزود: تعیین تکلیف خانه های قولنامه ای مصوب شده و مالکان می توانند نسبت به پیگیری و پرداخت جرائم و اخذ پایان کار و سند در صورت ایمن بودن سازه، اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس علاوه بر کسب رضایتمندی مردم در تعاقب تعیین تکلیف ملک، درآمد حاصله باید در جهت توانمندسازی و ارتقا زیرساخت های محله های محروم مورد بهره برداری قرار گیرد.

عبداللهی گفت: آموزش و پرورش استان باید گزارش کاملی از روند بازسازی و زیباسازی ۲۰۰ مدرسه مصوب در قرارگاه اجتماعی، ارائه دهد.

وی با بیان اینکه ظرف یک سال اخیر برای ۴۹ مدرسه چمن مصنوعی احداث شده، افزود: ایجاد چمن مصنوعی در ۵۰ مدرسه دیگر استان نیز باید قبل از بازگشایی مدارس اجرایی شود.

استاندار البرز گفت: بهره برداری بانوان محله های محروم از مدارس استان برای ورزش و برگزاری اجتماعات و مسابقات محلی از جمله اقداماتی است که مصر به اجرای آن هستیم.

وی افزود: در این راستا آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و امور بانوان و خانواده استانداری باید تعامل و هم افزایی داشته باشند.

در نشست امروز قرارگاه اجتماعی استان البرز موضوعات و مطالبات محله کوی بهار در محمدشهر شهرستان کرج از سوی مدیر خانه محله گزارش شد و استاندار البرز مدیران مربوطه را به حل مشکلات و چاره اندیشی در این رابطه مکلف کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1788990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =