مردم همدان در محکومیت اهانت به قرآن کریم راهپیمایی کردند

مردم شهر مجاهد پرور همدان در اعتراض به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط ایادی استکبار جهانی راهپیمایی کردند.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ بعد از اقامه نماز عبادی، سیاسی نماز جمعه مردم شهیدپرور همدان نیز، همزمان با سراسر کشور در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم راهپیمایی کردند.

نمازگزاران خواستار اتحاد کشورهای جهان اسلام در محکومیت این اقدام قبیح شدند و با سر دادن شعارهای ضداستکباری منشا این اقدام دین ستیزانه را متوجه آمریکا و اسرائیل اعلام کردند.

امام جمعه همدان نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر، با محکومیت توهین به قرآن کریم از سوی عناصر خودفروخته در سوئد گفت: جمهوری اسلامی هر نوع توهین به قرآن کریم و کتاب‌های مقدس را محکوم می‌کند چراکه ادیان توحیدی و ابراهیمی در نظر دین ما محترم هستند.

حجت الاسلام شعبانی موثق با اشاره به دست‌های پشت پرده دشمن برای ایجاد اختلاف بین ادیان خاطرنشان کرد: انتظار برخورد قاطعانه و بازدارنده علیه این اقدام در تمام کشورهای آزاده و اسلامی وجود دارد.

امام جمعه همدان همچنین به مناسبت آغاز ماه محرم با تشریح نقش حسین‌های تاریخ به عنوان سدی در مقابل به حاشیه رفتن ارزش‌ها گفت: ایستادگی مقابل مدیریت‌های غلط وظیفه هر کسی است که مانند حسین(ع) می‌اندیشد و شاگرد مکتب او هستند.

حبیب‌الله شعبانی، با دعوت همگان به تقوای الهی و تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله(ع) یادآور شد: این قیام ماندگار با هدف مبارزه با طاغوت ‌و ظلم و ستم رخ داد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) تمام داشته‌های خود را علیه مقابله با طاغوت فدا کرد، گفت: قیام علیه یزید مصداق امر به معروف و نهی از منکر بود چراکه حقیقت امر به معروف در دعوت به آموزه‌های الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نفی هر طاغوت و نیروی طغیانگر را کلام اسلام و یکی از آموزه‌های آن دانست و افزود: در ادبیات ائمه اطهار(ع)، مبارزه با هر انسان ظالم، تمدن و حکومت یا نهاد طغیانگر و هر سیستم اجتماعی یا قدرت رسانه‌ای اهل تعدی و ظلم یک اصل است.

وی قیام علیه طاغوتیان را به عنوان مصداق امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و با تبیین اینکه چرا امام حسین(ع) امر به معروف را در مبارزه با یزید شروع کرد نه امور جزئی، عنوان کرد: اباعبدالله(ع) ثابت کرد باید جلوی حاکمیت طاغوت و مدیریت غلط غیر دینی بایستیم تا ارزش‌های الهی در جامعه تغییر نکند.

شعبانی موثق تصریح کرد: باید توجه داشت در جایی که مدیریت غیردینی در جامعه حاکم شود ارزش‌های الهی به حاشیه می‌رود و خوب و بد جامعه تغییر پیدا می‌کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام حسین(ع) هیچ گاه مرعوب قدرت‌های ظاهری و پوشالی نشد گفت: میلیون‌ها نفر تحت ولایت یزید قرار گرفتند و در نهایت نامی از آنها باقی نماند در ظاهر نیز حضرت اباعبدالله(ع) با افراد معدودی مقابل طاغوت ایستاد اما ماندگار شد چون دست ذلت به سوی دشمن دراز نکرد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در ارتباط خود با قدرت‌های ظاهری کرامت و عزت را حفظ کرد افزود: در روابط با قدرت‌های پوشالی باید عزت حاکم باشد.

شعبانی موثق با بیان اینکه عزتمندی نه فقط در رفتار امام حسین(ع) که در کاروان اسرا نیز مشهود بود گفت: حضرت زینب(س) در ظاهر دستش بسته بود اما در عمل دست یزیدهای تاریخ را بست و آبروی آنها را برد.



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1792215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =