روزنامه شرق در گفت​وگویی با حسن دانایی‌فر سفیر ایران در عراق نوشته است:

*ما احساس می‌کنیم آمریکایی‌ها به‌طور جدی علاقه‌مندند در عراق بمانند و به هر طریق و هر اسمی که شده نیروهایشان را در داخل عراق نگه دارند. هرچند در درون دستگاه حاکمه‌ آمریکا اختلافاتی در این موضوع وجود دارد و بخش‌هایی از آمریکایی‌ها علاقه‌مندند عراق را به تمام معنا ترک کنند، ولی بخش‌های دیگری هم اصرار دارند که رفتن ما الان نابهنگام است و کاری که شروع کردیم ناقص رها می‌شود، پس نباید آنجا را ترک کنیم.
* اخیرا خبرنگار آسوشیتدپرس آمده بود، یکی از سوالاتش این بود که ما خبر داریم شما روابط بسیار نزدیکی مثلا با آقای مالکی دارید. شنیده‌ایم که مثلا شما زنگ می‌زنید که کجایی؟ من دارم می‌آیم پیش شما! در پاسخ به خبرنگار آسوشیتدپرس گفتم من با همه روابط خوبی دارم. با آقای طالبانی هم روابط نزدیکی دارم. من در حال حاضر یک سفیرم. به هر صورت جمهوری اسلامی ایران توانست به آن چیزی که در نظرش بود برسد.

*{چرا جمهوری اسلامی ایران با آقای ایاد علاوی کار نمی‌کند؟} این‌گونه نیست. ما از همه رهبران عراقی جهت دیدار از ایران دعوت می‌کنیم. قبلا هم از ایشان دعوت کرده‌ایم تا به ایران سفر کنند و تا امروز هم دعوت قبلی‌مان را رد نکرده‌اند.
*{در پاسخ به پرسشی درباره غرامت} پرونده‌ها و بحث‌های زیادی بین دو کشور وجود دارد، منتها در آن واحد ما نمی‌توانیم به خیلی از موضوعات بپردازیم و باید مدیریت کنیم. یکی از بحث‌های مدیریت پرونده‌ها این است که تقدم بدهیم به آن‌چیزی که الآن اولویت بیشتری دارد. ما الآن پرونده‌هایی با اولویت بیش‌تر در دست داریم.
/29217
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    3 0
    اولویتت اینه که بهای خسارت 8 سال جنگ رو که سازمان ملل 1000 میلیارد دلار تعیین کرده تا عراق به ایران بده ...! اینجوری حرف میزنید که عربها بر ما جسور میشن دیگه. خون جوانان ما رو در یک سلام علیک به باد میدی؟ بخدا باید جواب بدید اون دنیا. خبر آن لاین هم که مدتیه اینجور کامنتها رو با ملاحظه کاریهای جدیدش نمیدازه تو سایت بخدا اونم با اینجور آدما شریکه در پخش حرفهای اون و عدم پخش حرف دل کسانی که خانه و فرزند خودشون رو در جنگ از دست دادند
  • حبیبیان IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    2 0
    آقای سفیر راجع بحقوق ملتی بزرگ صحبت میکنی...نه اموال شخصی
  • بدون نام ES ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    1 0
    بله خب نبایدم باشه! باید به برادران عراقی خودمون لوح تقدیر بدیم به خاطر 8 سال بمب و موشک و قتل و تجاوز!
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    2 0
    فعلا که ما داریم به عراق غرامت میدیم!!!!