۰ نفر
۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۹

مهر نوشت:

هفته سلامت روان از 24 تا 30 مهر تعیین شده است و از همین رو مدیران وزارت بهداشت در این حوزه با برگزاری نشستهای خبری نسبت به اطلاع رسانی در زمینه سلامت روان اعلام حضور کردند.

در یکی از این نشستها بود که عنوان شد 10 درصد جمعیت 15 تا 64 سال کشور که دچار نوعی از مشکلات روانی هستند به جای اینکه به سراغ متخصص این رشته و حرفه بروند، سر از مکانهایی در آورده اند که دعانویس و رمال و عطاری حضور داشته است.

از سوی دیگر عنوان شده که 20 درصد جمعیت کشور دچار نوعی از اختلالات روانپزشکی هستند که افسردگی، استرس و اضطراب در صدر این اختلالات قرار دارند.

 

افزایش امید به زندگی در ایران

دکتر حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت گفته است که سن امید به زندگی در ایران قبل از انقلاب در مردان 3 سال بیشتر از زنان بود اما در حال حاضر سن امید به زندگی زنان 3 سال بیشتر از مردان گزارش می شود.

به گفته وی، در اول انقلاب سن امید به زندگی 52 سال بوده و الان به 74 رسیده است در آن سالها امید به زندگی در مردان 3 سال بیشتر بوده ولی اکنون در زنان 3 سال بیشتر است.

 

25 درصد زنان از فشار خون بالا رنج می برند

عصمت باروتی، مشاور وزیر بهداشت در امور زنان گفته است که 59 درصد زنان جامعه از اضافه وزن و بیش از 25 درصد از پرفشاری خون رنج می برند.

وی عنوان داشته است که به منظور پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر در زنان، راهبردهای سلامت زنان از سال 87 در وزارت بهداشت برنامه ریزی شد و در سال 89 در شورای معاونین توسط وزیر بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین معاونتها ابلاغ شد.
باروتی گفته است که بیش از 20 درصد زنان میانسال و مسن جامعه از مشکل اختلالات چربی خون رنج می برند. ‌همچنین بیش از 20 درصد زنان میانسال و مسن دیابت دارند که روند آن رو به افزایش است.

 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =