تسهیلات خرید مسکن در شهرهای خوزستان افزایش یافت

مدیر شعب استان خوزستان از افزایش تسهیلات خرید مسکن انفرادی، زوجین و جعاله از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده ازتسهیلات مسکن (اوراق ممتاز) برای شهرهای خوزستان خبر داد.

یاور عسکری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به جزییات افزایش انواع تسهیلات مسکن اعم از خرید مسکن انفرادی، خرید مسکن زوجین و جعاله اظهار کرد: در استان خوزستان، شهرهای اهواز، آبادان و دزفول جزو شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت محسوب می شوند و سایر شهرهای استان زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت محسوب می شوند که بر اساس این تقسیم بندی جمعیتی، تسهیلات خرید مسکن در آنها افزایش یافته است.

وی افزود: تسهیلات خرید مسکن انفرادی در مراکز استان و شهرستان‌هایی که بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند به مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان برای املاک ۲۵ ساله و ۲۴۰ میلیون تومان برای املاک ۲۵ تا ۳۰ سال افزایش یافت. این تسهیلات برای شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب برای املاک ۲۵ و ۲۵ تا ۳۰ سال، به مبلغ ۲۴۰ و ۱۶۰ میلیون تومان تغییر پیدا کرد.

عسکری همچنین گفت: تسهیلات خرید مسکن برای زوجینی که در مراکز استان و شهرستان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند از این ‌پس برای بناهای ۲۵ ساله ۶۴۰ میلیون تومان و برای بناهای ۲۵ تا ۳۰ ساله ۴۸۰ میلیون تومان اعلام شد است. این تسهیلات در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برای ساختمان‌های ۲۵ و ۲۵ تا ۳۰ ساله به ترتیب به مبالغ ۴۸۰ و ۳۲۰ میلیون تومان تغییر یافت.

بر اساس این گزارش، تسهیلات جعاله نیز بدون هیچ قید و شرطی در همه مناطق و برای همه املاک، ۱۶۰ میلیون تومان شد. این تسهیلات نیز از محل اوراق ممتاز پرداخت می‌شود.

بر این اساس برای خرید یک خانه در شهرستان های اهواز، آبادان و دزفول در قالب طرح زوجین به همراه دریافت تسهیلات جعاله، می توان ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید خانه و با چنین شرایطی در سایر شهرهای استان ۶۴۰ میلیون تومان می توان تسهیلات خرید خانه دریافت کرد.

خبرنگار:مهدی حساکره

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1793367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =