۰ نفر
۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷

مهر نوشت:

رئیس مرکز آمار ایران گفت: از تابستان 1389 تا تابستان سال جاری یک میلیون و 750 هزار شغل در کشور ایجاد شده و نرخ بیکاری به 11.1 درصد رسیده است.
عادل آذر  در جمع مدیران دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نرخ بیکاری در تابستان سال جاری در سیستان و بلوچستان نیز به 9.6 درصد رسید که این امر نشان دهنده تک رقمی شدن نرخ بیکاری در این استان است.

وی بیان داشت: فرهنگ سازی آماری در کشور لازم و ضروری است و باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

آذر با اشاره به اجرای طرح سرشماری در سال جاری افزود: طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن از دوم تا 22 آبان ماه در سراسر کشور اجرا می شود.

رئیس مرکز آمار ایران بیان داشت: 54 هزار مامور آمارگیر در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن مشارکت دارند.

وی گفت: یکی از راه‌ های رسیدن به استانداردهای زندگی ایجاد شغل و درآمد است که در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن به این موضوع توجه شده است.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: متاسفانه برخی در آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران در بخش های مختلف به ویژه بیکاری و تورم شبهه ایجاد می کنند.

آذر اظهار داشت: سرشماری مطابق با توصیه‌ سازمان ملل متحد و قوانین داخلی کشورها، هر پنج یا 10 سال توسط مراکز آماری اجرا می‌ شود.
/39/39
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک شهروند IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    4 0
    من نمیدونم بنده بعداز دوسال دنبال کار گشتن که با مدرک مهندسی کامپیوتر حسابدار یه فروشگاه کوچیکم و ماهیانه مبلغ 300هزارتومان می گیرم و هیچگونه بیمه ای هم ندارم جزء بیکارها حساب میشم یا کارمند ؟ چیزی که ما تو جامعه میبینیم خیلی با آمار آقایون فاصله داره. یه چیز بگید که مردم باور کنن
  • بدون نام IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    4 0
    اصلا این آمار هم فکر کنم اشتباه است نرخ بیکاری 2 تا 3 درصده و این هم تا چند ماه دیگر به صفر میرسه !!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    4 0
    ما که باور نکردیم. شما چطور؟
  • بدون نام IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    3 0
    بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود موسوم به «گزارش فضای کسب‌وکار 2012» رتبه ایران از نظر فضای کسب‌وکار در میان 183 کشور جهان را 144 اعلام کرد.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    3 0
    در لرستان کرمانشاه ایلام کردستان چطور!!!!!!!!!!!!!! تا کی دروغ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط کافیه به یکی از این 4استان بروید اونوقت خواهید دید که این آمار چقدر صحت دارد.... هرچند که بعید میدونم خبر آنلاین این نظر رو ثبت کنند
  • بدون نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    2 0
    دوستان این آمار ها رو بر اساس معیارهای جهانی می گن یعنی هر کس در هفته 1 ساعت کار کنه شاغل محسوب میشه یعنی ماهی 4 ساعت کار نمی دونم چرا برای چیز های دیگه سراغ معیار های جهانی نمی ریم مثل اینترنت تازه با حساب 1ساعت در هفته بیکاری شده 11.1 حالا اگه بشه 36 ساعت در هفته اون وقت نرخ بیکاری چند رصد میشه!! الله اعلم