کارگران در سالروز تصویب قانون کار در مقابل مجلس تجمع کردند.<BR>

به گزارش خبرآنلاين، نادرقاضي پور نايب رئيس فراکسيون کارگري در تذکري با اشاره به حضور کارگران در گردادگرد مجلس و زير باران، از بي توجهي به حقوق کارگران از سوي دولت انتقاد کرد و گفت: « خانه ملت اميد مستضعفان است و به دولت هشدار مي دهد. هرگونه عواقب اين موضوع بر عهده وزير کار است. »
محمدرضا باهنر که در غياب لاريجاني رياست جلسه امروز را بر عهده داشت، تذکر وي را وارد ندانست و تاکيد کرد که اين مساله به موضوع در دستور کار مجلس ربطي ندارد. قاضي پور هم با عصبانيت به او گفت: « شما که رئيس مي شويد زور مي گوييد! و مي خواهيد نظرتان را به نمايندگان تحميل کنيد! »
اين موضوع با انتقاد عليرضا محجوب در نطق امروزش مواجه شد. وي با بيان اينکه پس از پيروزي انقلاب، اولين خواسته کارگران تغيير نظام سرمايه داري حاکم بر قانون کار بود، گفت: « در آن زمان 9 وزير مسئول پيش نويس قانون کار شدند و سه بار هم مصوبه نهايي مجلس با شوراي نگهبان رد و بدل شد و با نامه سرحديزاده به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع شد. »
محجوب از حق اعتراض صنفي کارگران سخن گفت و با انتقاد به ناديده گرفتن موضوعاتي در قانون کار از جمله تعيين حداقل دستمزد و ... که مشروط به شرايط مختلفي شده است، ادامه داد: « متاسفانه حق اعتراض کارگران گرفته شده و صدايشان خاموش است. ما انتظار داريم طرف مظلوم گرفته شود. هر تغييري در قانون کار بايد با هدف تامين حقوق کارگران باشد. »
/29/39
 

کد خبر 185739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    10 2
    کدام قانون . کارگران همان اقشاری هستند که پیامبر اسلام بوسه بر دستانشان زد. حال شما مسئولین ....
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    11 4
    متاسفانه آقایان نماینده وقتی کاندید میشوند شعارهای قشنگ قشنگ سر میدهند . حتی وزیر کار که باید گوش شنوائی داشته باشه تا صدای کارگر و بشنوه با نماینده کارفرما جلسات خصوصی برگزار میکنه . انتظار دارید که حرف و حق کارگر و مطرح کنه . با حقوقهای میلیونی که میگیرند (یا با پاداشهای) دریافتی مگه میتونند از حق و حقوق کارگر حرفی بزنند یا اظهار نظر کنند .
  • اصغر IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    2 0
    با سلام حق انتقاد از اداره ومدیریت شرکت خودرو سازی ایران خودرو در راستای توجه به منابع انسانی حقوق ومزایا تکریم انسانی واسلامی درسازمان بازرسی کل کشور ارزیابی وتوجه شود.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    4 1
    به خدا حق کارگر خوردن نداره.کارگری که ماهی 400هزارتومن حقوقشه.کارگری که با کلی بدبختی ماه رو سر میکنه.کارگری که اگه نباشی تو مسئول تو مدیر تو وزیر هیچی نیستی.به خدا نخواهیم گذشت از این جور ناعدالتی ها.و
  • مجيد IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    4 1
    ما چه گناهي كرديم كه كارگر شديم اين حق الناس است اون دنيا بايد جوابگو باشيد
  • بدون نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    2 1
    در نظام سرمایه داری کارگران زندگی مرفه تری دارند. در نظام هایی چون کمونیست، گرچه همه حقوق مساوی داشتند ولی استاندارد زندگی کارگر گرفته تا دانشمند، بسایر پایین تر از یک کارگر (خصوصا ماهر) نظام سرمایه داری چون آمریکا بود.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    4 1
    همین الان دستمزد کارگر ساده و بدون ماهر در نظام های سرمایه داری حداقل 10 دلار (11 هزار تومان) به ازای هر ساعت کار است.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    2 1
    آقا دولت اعلام ميكه مثلا خط فقر n تومانه و بعد مياد حقوق گارگر بخت برگشه !n- n اعلام ميشه عدالت يعني اين . اين كارگر جهت رسيدن به حداقل نزديك خط فقر بايد چه كار كنه ؟؟؟
  • مجلس IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    1 0
    مجلس برای تعطیلات فقط طرح 2 فوریتی داره واسه اینجور چیزا وقت نداره آقایون و خانومای کارگر..وقت تلف نکنید بیخود میرید جلو مجلس اونم زیر بارون فردا سرما بخورید دیگه سر کار هم نمیتونید برید.کو گوش شنوا؟4 تا نماینده هم تو مجلس اگر راست میگن همیشه برای حقوق دیگرانی که فرستادنشون مجلس صحبت کنن نه زمان نزدیک انتخابات
  • بدون نام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    2 0
    برو کار کن مگو چیست کار که سرمایه جاودانیست کار