فرید زکریا تحلیلگر سیاسی شبکه تلویزیونی سی ان ان مصاحبه​ای با محمود احمدی​نژاد انجام داد که ساعاتی قبل از این شبکه پخش شد.

گزیده سخنان رییس جمهور در این گفتگو را بخوانید:

درگیری های چند ماه اخیر در سوریه
* ما به استقلال و تمامیت ارضی تمام کشورها احترام می گذاریم. احزاب مختلف سیاسی در سوریه باید اجازه پیدا کنند بدون دخالت کشورهای خارجی – از جمله اروپایی ها – به تفاهم برسند. موضعی که دولت امریکا در قبال سوریه گرفته به حل مشکل داخلی این کشور کمکی نمی کند.

* عدالت حکم می کند که هیچکس دیگری را نکشد نه دولت و نه مخالفان . ما تلاش می کنیم تا دولت سوریه و طرف دیگر را به تفاهم برسانیم .

اتهام دولت آمریکا درباره نقش ایران در طراحی ترور سفیر عربستان
* دلیلی ندارد که من با فرمانده سپاه قدس دراین زمینه صحبت کنم. ایران هرگز قصد ضربه زدن به عربستان را نداشته است .ما با عربستان مشکلی نداریم.
* ایران رابطه ای دوستانه و صمیمانه با همسایگانش از جمله عراق دارد و تصورنمی کنم خروج نیروهای امریکایی تاثیری بر روابط ما داشته باشد . بین دولتها و ملت ایران و عراق رابطه ای تاریخی برقرار بوده است .

نقش آمریکا در آینده خاورمیانه
*آمریکا باید سیاست هایش در قبال خاورمیانه را تغییر دهد و کشورهای این منطقه را تحت فشار قرار ندهد. ما مشکلی با مردم آمریکا نداریم و آنها را دوست داریم . مشکل ما با دولت این کشور است . امریکا ضعیف تر و ضعیف تر می شود و در منطقه منفور است .
1724

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =