طرح زوج و فرد کردن موتورسیکلتها در دست بررسی است و هنوز به نتیجه نرسیده است .

محمدرضا محمودی معاون عمرانی استانداری در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید: اینکه در برخی خبرگزاریها از قول بنده اعلام کرده اند که طرح زوج و فرد موتور سیکلت ها قطعی است و  به راکبانی که موتورسیکلت وسیله ارتزاق آنان است مجوز تردد در محدوده طرح زوج و فرد داده می‌شود صحت ندارد.
او ادامه می دهد :به دلیل آلودگی هوا از سال گذشته یکی از مباحثی که در کمیته اضطراری آلودگی هوا مطرح بود زوج و فرد کردن موتورسیکلتها بود که چون راهنمایی و رانندگی تجهیزات اجرای این طرح را ندارد هنوز در حال بررسی آن هستیم.
وی ادامه می دهد:به عنوان مثال دوربین های راهنمایی و رانندگی نمی تواند خیابانهای یکطرفه یا پیاده روها را کنترل کند و موتورسیکلتها به راحتی در این معابر ورود می کنند و برای همین اجرای این طرح با مشکلاتی مواجه است.
محمودی با بیان اینکه طرح زوج و فرد کردن موتورسیکلتها هنوز در شورای عالی ترافیک مطرح نشده است و کارشناسان مشکلات این طرح را بررسی نکرده اند می افزاید: به نظر من تا زمانی که این طرح در این شورا عالی مطرح نشود و کارشناسان در خصوص مشکلات احتمالی آن بررسی نکنند نمی توان در این باره اظهار نظر کرد.
وی با اشاره به وصول گزارش اولیه کارگروه محیط زیست به استانداری می افزاید: مقرر شده در این کارگروه میزان آلایندگی، نحوه شماره‌گذاری، استانداردهای خرید و فروش، واردات و مبانی ورود به کشور، مسائل حفاظتی، بیمه موتورسیکلت‌ها بررسی شوند.

در حال حاضر دو و نیم میلیون موتور سیکلت در تهران تردد می کنند .
23245
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايراني IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    1 0
    موتور سيكلت خوب كه خراب نيست دود زا نيست و با توجه به مصرف پايين بنزين هم از لحاظ مصرف بنزين هم الايندگي كمتر است اداره من در طرح قرار دارد قرار باشد زوج و فرد شود يكروز با ماشين ميروم يكروز با موتور پس هم ترافيك را بيشتر ميكنم هم الودگي هم مصرف بنزين خواهشا كار كارشناسي كنيد نه كيلويي يكي از راه كارهاي براي نجات ازترافيك و دود ايجاد پل بر روي همه تقاطع ها است علي الخصوص اصلي كه پشت ترافيك و چراغ نماند هم مصرف هم الودگي كاهش مي يابد راه ديگر افزايش اتوبان يا افزايش سطح خيابانها اصلاح خيابانها ايجاد پل عابر بر سر همه تقاطع ها و راهاي ديگر مي باشد .
  • ايراني IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    لطفا نوشته مرا سانسور نكرده كامل بنويسيد مثل اينكه دزدي تو اين مملكت چيز عادي شده اقاي خاوري 3هزار ميليارد ميبره شما هم نوشته بنده راسانسور ميكنيد