عکس| اولین جت جنگنده مافوق صوت دنیا را ببینید!

اولین کسی که با هواپیمای سریعتر از سرعت صوت پرواز کرد، کاپیتان نیروی هوایی آمریکا چارلز الوود چاک یِیگر بود. در ۱۴ اکتبر ۱۹۴۷، کاپیتان یگر برای یک پرواز آزمایشی بر فراز دریاچه خشک راجرز در جنوب کالیفرنیا، سوار هواپیمای موشکی بل X-۱ خود شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هواپیمای دوران جنگ جهانی دوم که در داخل محفظه یک بوئینگ B-۲۹ قرار داشت، بلند شد و قبل از رهاسازی بل X-۱ به ۲۰۰۰۰ فروند رسید. این جت موشکی بلافاصله به ارتفاع ۴۲۰۰۰ پایی صعود کرد تا برای رکوردشکنی پرواز خود آماده شود. همانطور که ییگر قدرت را افزایش داد، هواپیما به سرعت ۱.۰۶ ماخ رسید تا اولین هواپیمایی باشد که سریعتر از سرعت صوت پرواز می کند.

انتقال به پرواز مافوق صوت بدون حادثه بود و تنها ۲۰ ثانیه به طول انجامید. هنگامی که یگر دیوار صوتی را شکست، با خیال راحت به پایین سر خورد و روی بستر دریاچه فرود آمد.

جنگنده‌ای که در ۲۰ثانیه دیوار صوتی را شکست!/ عکس

F-۱۰۰ Super Saber که توسط شرکت هوانوردی آمریکای شمالی طراحی و ساخته شد، اولین جت جنگنده مافوق صوت بود که در سپتامبر ۱۹۵۴ وارد خدمت نیروی هوایی ایالات متحده شد. در نهایت در دهه ۱۹۶۰ با مک دانل داگلاس اف-۴ فانتوم II با شرایط آب و هوایی جایگزین شد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1797039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =