کارگران بخوانند/ کار کردن در ۱۱ و ۱۲ مرداد اضافه‌کاری محسوب می‌شود؟

ایلنا نوشت: مشاور و نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران، گفت: اشتغال به کار با موافقت کارگران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۱ و ۱۲ مرداد) اضافه کار محسوب می‌شود.

غلامحسین حیدری در این خصوص گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سراسر کشور تعطیل رسمی (عمومی) است که این تعطیلی مشمول بخش خصوصی نیز است.

وی افزود: بنابر این اشتغال به کار با موافقت کارگران در روزهای مذکور اضافه کار محسوب شده و کارفرمایان نمی‌توانند از اجرای مصوبه قانونی ممانعت کرده و این روزها و روزهای مشابهی که هیئت دولت به دلایل مختلف از جمله (گرمای شدید، گردوخاک، آلودگی و غیره) تعطیل اعلام می‌کند را کار موظفی تلقی کنند.

حیدری در این خصوص، بیان کرد: در ماده ۱۷۲ قانون کار در رابطه با مجازات کار اجباری اینطور آمده است:

" کار اجباری با توجه به ماده ۶ این قانون به هر شکل ممنوع است و متخلف علاوه بر پرداخت اجرت المثل کار انجام یافته و جبران خسارت، با نظر به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جُرم به حبس از ۹۱ روز تا یک سال و یا جریمه نقدی معادل ۵۰ تا ۲۰۰ برابر حداقل مزد روزانه محکوم خواهد شد".

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران در پایان از کارفرمایان خواست تا با تمکین به قانون کار کشور، ایجاد انگیزه در کارگران و بهره وری بهتر را افزایش دهند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1797079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =