اعلام اسامی فیلم‌های بخش مستند دینی و آیینی جشنواره سینما حقیقت، نقد و بررسی فیلم «گلوگاه» ساخته ابراهیم معیری در باشگاه فیلم تهران و ... از اخبار کوتاه فرهنگ و هنر هستند.

به گزارش خبرآنلاین، آثار پذیرفته‌شده در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) معرفی شدند.

مدیریت ارتباطات و رسانه‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت گزارش داد پنج اثر از شهرهای مشهد، ارومیه، تهران، سمنان از میان 60 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره برای بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره مقاومت پذیرفته شدند.

عناوین آثار پذیرفته‌شده بدون اولویت‌بندی به این ترتیب است: «سمن» به نویسندگی و کارگردانی عباس جانفدا از مشهد، «برادرها می‌میرند» به نویسندگی و کارگردانی رسول بانگین از ارومیه، «هفت ساله شصت و سه» به نویسندگی و کارگردانی علی میرزاعمادی از تهران، «شش لشکرک» به نویسندگی و کارگردانی علی‌اکبر شفائیان از سمنان و «اینجا جای دیگری است» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا حنیفی از تهران.

 این آثار توسط یک هیئت متشکل از رحمت امینی، نادر برهانی‌مرند و جمشید خانیان انتخاب شدند.

سیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس در بخش‌های مسابقه صحنه‌ای، بین‌الملل، مسابقه آثار عروسکی و کودک و نوجوان، ویژه، خیابانی، تلویزیونی و تولید نمایشنامه و نمایشنامه‌خوانی به همت بنیاد فرهنگی روایت و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی به دبیری حسین پارسایی از 28 آبان تا 3 آذر همزمان با هفته بسیج برگزار می‌شود.
برپایی نمایشگاه نشانه و نشانه نوشته‌های شهربانویی
موسسه صبا نمایشگاه گرافیک «نشانه و نشانه نوشته‌های سیدنوید بی‌بی شهربانویی را در نگارخانه خیال نو برگزار می‌کند
.
به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا، در این نمایشگاه 53 اثر به نمایش در می‌آید. آثار ارائه‌شده حاصل فعالیت این هنرمند از سال 1377 تا 1390 است که برای اولین بار در نمایشگاهی انفرادی به نمایش در می‌آید.

شهربانویی متولد 1361 تهران و فارغ‌التحصیل گرافیک است. وی در بینال‌های داخلی و خارجی متعددی شرکت داشته است
.
این نمایشگاه دوشنبه دوم آبان ساعت 17 در نگارخانه خیال نو موسسه فرهنگی هنری صبا، گشایش می‌یابد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان ولی‌عصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 مراجعه کنند. این نمایشگاه تا 26 آبان همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 10 لغایت 19 میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

حمید لولایی، مهران رجبی و رضا داودنژاد به دنبال شجره‌نامه مومیایی
پس سپری شدن یک هفته از آغاز تصویربرداری «اند خلاف» به کارگردانی مجتبی چراغعلی، تصویربرداری این تله فیلم به لوکیشن محله کامرانیه تهران رسیده است
.
به گزارش روابط عمومی این فیلم، تصویربرداری تله‌ فیلم «اند خلاف» از یکشنبه هفته گذشته در مسجد جامع پونک آغاز شد و تدوین همزمان آن توسط نیما حسن‌دوست در حال انجام است.
داستان «اند خلاف» درباره پنج خلافکار است که باندی را تشکیل می‌دهند تا یک شجره‌نامه مومیایی را جعل کرده و به فروش برسانند.
در این فیلم حمید لولایی، مهران رجبی، حدیث فولادوند، رضا داودنژاد، بیژن بنفشه خواه به ایفای نقش می‌پردازند.
مهدی فقیه، حسین محب اهری، رضا آحادی، ساقی زینتی، محمد رضا رهبری، ونوشه عظیمی، مهرآسا صمدی و... دیگر بازیگران «اند خلاف» هستند.
چراغعلی پیش از این تله‌‌فیلم‌های «یک آسمان سقف اتاق منه»، «داماد مصلحتی»، «ول‌کن دستمو» و «چشماتو ببند» را کارگردانی کرده است.

اعلام اسامی فیلم‌های بخش مستند دینی و آیینی جشنواره سینما حقیقت
اسامی فیلم‌های گونه‌ موضوعی مستند دینی و آیینی از بخش مسابقه ملی پنجمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت اعلام شد
.
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، اعضای هیئت انتخاب این بخش جشنواره متشکل از محمد صدری مدیر فرهنگی و تهیه‌کننده سینمای مستند، عبدالستار کاکایی نویسنده، پژوهشگر و مستندساز و ذبیح‌ا... رحمانی منتقد سینما پس از بازبینی 120 فیلم مستند متقاضی شرکت در این گونه‌ موضوعی، 20 فیلم را برای رقابت در این بخش از مسابقه ملی برگزیدند.
اسامی مستند‌های دینی و آیینی منتخب بخش مسابقه ملی پنجمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، به این شرح هستند: آب و آیینه (سعادتعلی سعید‌پور)، آینه (محمد مقدم)، آیه‌های گندم‌زار (مصطفی کرمی)، بانوی ایرانی (محمدرضا رحمانی)، بَردشیر [شیرسنگی] (مهدی الیاسی)، پرده درویشی [نقاشی مذهبی] (الهام حسامی)، چهار سوق ادیان (رضا محمدی)، چل سال عاشقی (حسن جعفری)، حساب کتاب (غلامرضا حیدری)، در جستجوی حقیقت (محمدباقر خدادوست)، ده یک شصت‌ویک (علی شاه‌محمدی)، زائری از غرب (حمزه علیرضایی)، زینب(س) (مهناز رکنی)، سفره‌ای برای شادی ارواح (پرویز رستمی)، سنگ قبر (مهدی سجادزاده)، شهر برفی (داود نجفی)، عقل سرخ (علی زارع‌قنات‌نوی)، مرثیه سکوت (شهرام علیزاده)، وقتی ابرها پایین می‌آیند (مع،ین کریم‌الدینی)  یادداشت‌های یک پیاده (وحید چاووش)
پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران: سینما حقیقت 16 تا 21 آبان‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.
«گلوگاه» ابراهیم معیری نقد و بررسی می‌شود
باشگاه فیلم تهران در دویست و سیزدهمین نشست هفتگی خود یکشنبه اول آبان‌ماه اقدام به نمایش ، نقد و بررسی فیلم سینمایی «‌گلوگاه» ساخته ابراهیم معیری می‌کند.
به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 3 و فرهنگسرای ارسباران، «گلوگاه» دومین همکاری مشترک جهانگیر کوثری و محمدابراهیم معیری پس از فیلم سینمایی «کتونی سفید» است.
این فیلم داستان مردمی است که هیچ‌گاه آن‌ها را ندیده‌ایم و همیشه در جاده‌ها از کنارشان به سادگی عبور کرده‌ایم و این عبوری است از شمال تا جنوبی و از شرق تا غرب...
هادی دیباجی، لادن مستوفی، کامران تفتی، سیامک اطلسی، علی اوسیوند، مرتصی مسجد جامعی، محسن نبوی و ... در «‌گلوگاه» بازی می‌کنند.
جلسه پرسش و پاسخ این فیلم پس از نمایش با حضور جهانگیر کوثری تهیه‌کننده، ابراهیم معیری کارگردان، هادی دیباجی بازیگر و سایر عوامل فیلم برگزار خواهد شد.
اعضای باشگاه فیلم تهران می‌توانند برای دریافت اطلاع بیشتر به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند یا با شماره 20-22872818 تماس بگیرند.

بررسی سریال «وضعیت سفید» در فرهنگسرای رسانه
مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» برای اولین بار در سلسله جلسات «پیشواز» فرهنگسرای رسانه نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، پخش مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در شبکه سه آغاز شد.

این سریال درباره آغاز موشک‌باران زمستان 1366 تهران و روایت‌گر خانواده‌ای متشکل از چند خواهر و برادر است که به اتفاق مادر پیرشان برای دوری از این وضعیت به روستایی در حاشیه تهران پناه می‌برند.
این نشست با حضور حمید نعمت‌الله نویسنده و کارگردان، محمدرضا شفیعی تهیه کننده، خشایار موحدیان، سودابه سعیدنیا تدوین، حمیرا ریاضی، سهیلا گلستانی، عباس غزلی بازیگران و مازیار فکری ارشاد منتقد روز دوشنبه دوم آبان ماه ساعت 16 برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به فرهنگسرای رسانه واقع درمیدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پایگاه انتقال خون مراجع کنند یا با شماره تلفن 88800613 تماس بگیرند.

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =