۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
هوای کرج بسیار ناسالم است

ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز گزارش دادند که کیفیت هوای ایستگاه سنجش آلودگی هوا در ایستگاه متروی کرج هم اکنون در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و بر اساس اعلام روز یکشنبه مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) بر اساس گزارش ایستگاه های سنجش کیفیت هوا در ایستگاه متروی کرج هم اکنون بر روی عدد ۲۳۸ قرار گرفته است.

همچنین این شاخص در ایستگاه فرهنگسرای کرج ۱۵۷ است که بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوا برای تمام گروه های سلامت جامعه و وضعیت اضطرار است.

بر اساس این گزارش شاخص آلودگی در شهرستان نظرآباد نیز با قرارگرفتن بر روی عدد ۱۳۲ نشان دهنده وضعیت هشدار و ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروه های حساس سلامت جامعه است ضمن اینکه وضع کیفی هوا در شهرستان ساوجبلاغ با شاخص ۸۷ در وضعیت سالم و قابل قبول است.

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا "شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: صفر تا ۵۰ پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک.

استان البرز دارای ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1798301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =