بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو با نمایش دو فیلم «سه تفنگدار» و «1911» آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، جکی چان ستاره هنگ کنگی، میلا یووویچ بازیگر متولد اوکراین، یوشیهیکو نودا نخست وزیر و یوکیدو ادانو وزیر بازرگانی و صنایع ژاپن از سخنرانان اولین روز برپایی این دوره جشنواره توکیو بودند که روز شنبه آغاز شد.

«باور داشته باش! قدرت سینما» شعار امسال جشنواره توکیو است و برگزارکنندگان جشنواره همچنین برای حمایت از تلاش‌ها برای بازسازی مناطق زلزله‌زده ژاپن برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند.

چان که فیلم تاریخی «1911» او یکی از دو فیلم افتتاحیه جشنواره توکیو 2011 بود، با حضور روی فرش سبز جشنواره به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در ادامه نخست وزیر ژاپن با تشکر از جامعه فیلمسازی جهانی برای حمایت از قربانیان زلزله ماه مارس گذشته در این کشور به طور ویژه از چان تشکر کرد.

نودا در ادامه گفت: «فیلم‌ها قدرت خلق خاطرات و تاثیرگذاری دارند.»

پیش از نمایش فیلم «سه تفنگدار» تعدادی از عوامل این فیلم شامل پل دبلیو. اس. اندرسن کارگردان، میلا یووویچ، لوگان لرمن و گابریلا وایلد روی صحنه آمدند و صحبت کردند.

لوگان لرمن، ماتیو مکفادین، ری استیونسن، اورلاندو بلوم و کریستف والتس دیگر بازیگران این اقتباس سینمایی جدید از رمان الکساندر دوما نویسنده فرانسوی هستند که تولید مشترک فرانسه، آمریکا، بریتانیا و آلمان است.
فیلم 30 میلیون دلاری «1911» را جکی چان و ژانگ لی به اتفاق کارگردانی کرده‌اند. چان در این فیلم بازی کرده و یکی از مدیران تولید فیلم نیز هست.
«1911» که از آن به عنوان صدمین فیلم چان یاد می‌شود درباره انقلابی است که به تاسیس جمهوری خلق چین منجر شد. او 10 سال روی این پروژه کار کرده است.
چان در «1911» نقش سان یات-سن موسس چین مدرن را بازی می‌کند که طی 10 سال اقامت در توکیو سازمان انقلابی خود را تاسیس کرد. گروهی از ژاپنی‌ها در کنار او با سران سلسله کینگ مبارزه کردند.
جشنواره توکیو آخرین بار سال 1997 با دو فیلم افتتاح شد.

امسال در جشنواره توکیو یک بخش مرور آثار به کیوکو کاگاوا بازیگر پیشکسوت ژاپنی اختصاص دارد که با نمایش 9 فیلم او از جمله «عشاق مصلوب» (کنجی میزوگوشی، 1954) همراه است.
بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو 22 تا 30 اکتبر (30 مهر تا هشتم آبان) برگزار می‌شود. فیلم بیسبالی «مانیبال» ‌به کارگردانی بنت میلر با بازی براد پیت این دوره جشنواره توکیو را به پایان می‌رساند.

هالیوود ریپورتر / 22 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری
5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =