درحالی که رییس ستاد بحران چالدران از تخریب 50 درصدی 40 خانه در این شهر خبر می دهد، اما هلال احمر می گوید اتفاق خاصی نیفتاده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ایرنا گفته: زمین لرزه بعداز ظهر امروز حوالی وان ترکیه، خسارتی به شهر های غربی کشورمان وارد نکرده است.

به گفته  محمود مظفر  در ارزیابی هایی که از سوی گروه های اعزامی کاوش هلال احمر به مناطق متاثر از تکان های شدید این زمین لرزه، درشهرهای ارومیه، خوی و سلماس و روستاهای اطراف آن صورت گرفت خوشبختانه گزارشی در خصوص خسارات جانی و مالی دریافت نشده است .

این درحالی است که ساعتی پیش مدیر ستاد مدیریت بحران شهرستان چالدران به ایسنا گفت: بر اثر این زمین‌لرزه تاکنون 2 مصدوم در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان بستری و در حدود 40 خانه مسکونی تا حدود 50 درصدتخریب شده‌اند.
به گفته احمدرضا قلی‌پور 2 مصدوم (شکستگی از ناحیه پا و رعب و وحشت شدید) در بیمارستان این شهر بستری شده‌اند: همچنین حدود 40 خانه در حد 50 درصد تخریب شده است.
زلزله 7.1 ریشتری که ساعت 14 و 11 دقیقه و 27 ثانیه روز یکشنبه حوالی وان ترکیه را لرزاند، تاکنون هزار کشته در ترکیه داشته است. آمار جدیدی دراین باره اعلام نشده. اما دولت ترکیه پیش بینی خسارات مالی و جانی بالایی کرده است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    7 1
    تورو خدا به داد این بی چاره ها برسید گناه دارن. تصاویر زلزله آدم رو یاد بم میندازه
  • اسد IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    1 7
    حقشونه گران فروشا
  • حميد محقي GB ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    6 0
    خب عزيزم اروميه و سلماس و خوي كمترينشون خوي هستش كه با وان تركيه 130 كيلومتر مسير هوايي مستقيم فاصله داره اما چالدران 50 كيلومتر با وان فاصله داره و بالطبع هم شدت و هم خسارت زمينلرزه در اين شهرستان بيشتر خواهد بود.در ضمن بنده خودم بعداز ظهر شاهد يك مورد از اين خرابيها بودم.اين ابهام شما هم ناشي از عدم آشنايي شما با علم جغرافياست.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    2 0
    يك عنواني انتخاب كردين كه انگار تركيه به ايران زلزله صادر كرده و خسارات به بار آورده است! خدا را شكر كه قهر طبيعت بوده و اگر مي توانستيد به عوامل انساني نسبت دهيد كه الان واويلا!