در حالی که بر اساس جدیدترین گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در خصوص ارزیابی شبکه جادهای کشور، محور «رودهن ـ آمل» به طول 130 کیلومتر جزو 15 محور بحرانی کشور به لحاظ حجم ترافیک بوده و در پایینترین سطح سرویس (L. O. S) قرار دارد، احداث یک مسیر جدید، مسافرت در جاده 50 ساله «هراز» را 30 دقیقه کاهش خواهد داد.
پس از آن که به نظر میرسد احداث آزادراه تهران - شمال به این زودیها محقق نخواهد شد، پروژه واریانت امامزاده هاشم(ع) در محور «هراز» نیز که از سال 79 آغاز شده و قرار بود چند سال قبل احداث این پروژه به اتمام برسد، تاکنون خبری از افتتاح آن نیست و به نظر میرسد این پروژه نیز همچون بسیاری از پروژههای راهسازی در کشور با مشکل تأمین اعتبار مواجه باشد. به این بهانه هیأتی از پلیس راه کشور و وزارت راه هفته گذشته از مراحل احداث این پروژه بازدید کرده و از نزدیک در جریان مراحل احداث آن قرار گرفتند.
بنا به گزارش ایسنا، سرهنگ علیرضا اسماعیلی، فرمانده پلیس راه کشور در حاشیه بازدید از قطعه یک واریانت گردنه امامزاده هاشم(ع) اظهار کرد: احداث این مسیر جاده «هراز» را در حدود 14 کیلومتر نزدیکتر میکند.
وی با اشاره به این که جاده «هراز» خصوصاً در پیچهای تند امامزاده هاشم(ع) در فصل زمستان و با بارش برف و باران با مشکلات جدی مواجه است، بیان کرد: با راهاندازی این مسیر جدید بخش اعظمی از پیچهای جاده «هراز» کاسته شده و متوسط زمان تردد در این جاده حدود 30 دقیقه کمتر خواهد شد و سرعت و روانی قابل توجهی را در این مسیر شاهد خواهیم بود.
فرمانده پلیس راه کشور با تأکید بر این که وزارت راه باید هرچه سریعتر نسبت به تکمیل این مسیر با اولویت لازم اقدام کند، اظهار امیدواری کرد که بر اساس قول مسئولان وزارت راه، مسافران بتوانند تا تابستان 2 سال آینده از این مسیر استفاده کنند.
سرهنگ علیرضا اسماعیلی با اشاره به کاهش مصرف سوخت و اتلاف وقت مسافران در صورت احداث هرچه سریعتر این مسیر گفت: پیشبینی میشود با احداث این مسیر از حجم تصادفات و تلفات جادهای «هراز» به میزان قابل توجهی کاسته شود.
به نظر میرسد مسئولان وزارت راه باید هر چه سریعتر اعتبارات لازم را برای احداث این مسیر در کنار آزادراه تهران ـ شمال اختصاص دهند تا شاید مرهمی باشد برای ترافیک سنگین شمال کشور.
نظر شما