۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
دستفروشان کرج به بازارها منتقل می شوند

شهردار کرج از برنامه ریزی برای ساخت روزبازارهای جدید برای ساماندهی دستفروشان و جمع آوری آنها از پیاده روهای شهر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز، مهرداد کیانی در نشست شهرداران مناطق دهگانه کرج اظهار کرد: تمام مناطق شهری کرج موظف به احداث روزبازارهای جدید برای ساماندهی دستفروشان هستند.

وی با اشاره به معضلات و مشکلات دستفروشی در معابر کرج گفت: با انتقال دستفروشان به مکان‌های مناسب شاهد کاهش آسیب ها در این بخش خواهیم بود.

کیانی، به کارگیری شیوه‌نامه موجود در رابطه با دستفروشان را یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات در این زمینه عنوان کرد و یادآور شد: در صورت اجرای دقیق شیوه‌نامه، بخش قابل توجهی از معضلات مربوطه رفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری و به ویژه خدمات شهری باید حول محور رفع معضل دستفروشی و ساماندهی آن باشد.

شهردار کرج گفت: طبق بررسی‌ها، بیشتر دستفروشان سطح شهر کرج از شهرهای اقماری به این کلانشهر مراجعه می کنند و ساکن کرج نیستند.

شهردار کرج ادامه داد: بر همین اساس ضروری است مناطقی که شاهد حضور پررنگ‌تر دستفروشان هستند، هر چه زودتر بررسی‌های لازم به منظور اختصاص محل مناسب برای استقرار این قشر را به انجام برسانند.

وی یکی از امکاناتی که می‌تواند به تمرکز فعالیت‌های اقتصادی افرادی که توان خرید و اجاره مغازه ندارند را احداث بازارچه‌های تخصصی عنوان کرد و افزود: بسیاری از افراد وجود دارند که محصولات ارزشمند و پرتقاضایی را تولید می‌کنند اما به دلیل عدم برخورداری از مکان مناسب عرضه، امکان فروش تولیدات‌شان را پیدا نمی‌کنند.

این مسئول افزود: هنرمندان جزو اقشاری هستند که کمتر از دیگران امکان ارائه تولیدات خود را پیدا می کنند از همین رو احداث بازارچه‌های تخصصی می‌تواند به تمرکز فعالیت‌ها و ارائه بهتر تولیدات آنها کمک کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1799431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =