۲ نفر
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
۲ پروژه  آبرسانی فردیس در حال تکمیل است

مدیر عامل شرکت آبفا استان البرز با اشاره به تنش آبی در شهرستان ۸۰۰ هزار نفری فردیس اعلام کرد: ۲ پروژه "آبرسانی جهادی" برای غلبه بر این مشکل در حال تکمیل است و به زودی وارد مدار می شود.

به گزارش خبرآنلاین البرز، حمیدرضا نامداری روز چهارشنبه گفت: خط ۵۰۰ میلی متری انتقال آب زرکان کرج به فردیس و حفر و تجهیز یک حلقه چاه در محدوده شهرک طالقانی البرز ۲ پروژه فوری و جهادی هستند که تنش آبی فردیس را در چند روز آینده فرو خواهند نشاند.

وی به ساکنان فردیس اطمینان داد طی چند روز آینده مشکل افت فشار و کمبود آب آشامیدنی این منطقه به حداقل برسد.

نامداری اظهار کرد: اکنون نیاز آبی شهرستان فردیس یک هزار و ۷۵۰ لیتر برثانیه است که به علت رشد بالای جمعیت، این شهرستان حدود ۱۰۰ لینر برثانیه آب کم دارد.

وی یادآور شد: طی چند روز اخیر ۱۱ حلقه چاه شامل ۹ حلقه چاه کمکی شهرداری، دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و ۲ حلقه چاه جدید برای کاهش تنش آبی فردیس وارد مدار شد اما کافی نیست و به همین دلیل ۲ طرج فوری انتقال آب از کرج با سرعت در حال تکمیل قرار دارد.

مدیرعامل آبفا البرز ادامه داد: طرح انتقال آب از سد کرج به طول پنج هزار و ۵۰۰ متر پروژه دیگری است که در صورت تامین ۳۳ میلیارد تومان اعتبار طی سه ماه آینده آماده بهره برداری می شود و مشکل کم آبی فردیس را برای میان مدت مرتفع خواهد کرد.

نامداری گفت : قرار است ۱۱ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این طرح توسط فرمانداری فردیس و مابقی از سوی استانداری البرز و شرکت آبفا تامین شود.

وی این را هم اضافه کرد: عملیات احداث خط ۹۰۰ میلی متری سد کرج در مرحله تکمیل است اما در سه نقطه که از عرض اتوبان تهران - کرج ، جاده مخصوص کرج و ریل راه آهن تهران - تبریز عبور می کند نیاز به حفاری و تامین اعتبار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا البرز افزود: تلاش ها بر این است تا با تامین اعتبار فوری هرچه سریع تر این خط انتقال آب به بهره برداری برسد.

وی گفت: زیر ساخت های آبی شهرستان فردیس متناسب با رشد جمعیت در این شهرستان توسعه پیدا نکرده و باید با تامین اعتبار لازم ضمن تقویت این زیر ساخت ها، سهمیه بیشتری از سدها به فردیس اختصاص یابد تا چالش آبی برای درازمدت برطرف شود.

ساکنان مناطقی از شهرستان فردیس طی یک ماه اخیر دچار مشکل قطعی و کمبود آب شده اند و از مسوولان برای رفع این مشکل استمداد طلبیدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1799450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =