معاون جهاد دانشگاهی گفت: مشکل فارغ التحصیلان بیکار همواره وجود دارد. اما این به این معنا نیست که ما با عدم وجود شغل مواجهه هستیم. هدف آن است که فارغ التحصیلان را توانمند کنیم.

 دکترمحمد حسین ایمانی خوشخو، رییس دانشگاه علم و فرهنگ در نشست خبری دومین نمایشگاه آموزش ایران با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه سال قبل گفت: این اقدام فرصت مناسبی است برای همکاری و هم افزایی توانمندی های حوزه آموزش درسطح کشورکه پیش بینی می شود تا این نمایشگاه درسالهای آینده با تقویت بخش بین المللی نیزبتواند به پتانسیل خود بیافزاید .
معاون جهاد دانشگاهی کشور گفت: حضور فعال و گسترده دانشگاه ها ،موسسات آموزشی و تامین کنندگان سخت افزارها ونرم افزارهای آموزشی درچنین رویدادی ،نوید بخش و متضمن موفقیت آن درحصول به اهداف است.

دومین نمایشگاه آموزش ایران توسط جهاد دانشگاهی و با حمایت وزارت خانه ها ،دانشگاه ها و سازمان های دست اندر کار امر آموزش از هشتم تا 10 آبان برگزار می شود.

 

هدف؛ آموزش مهارت

ایمانی در ادامه برگزاری این نمایشگاه را برای دومین بار در کشور را یک اتفاق مهم علمی برشمرد و گفت: یکی ازاهداف برگزاری این نمایشگاه سوق دادن آموزش به سمت کسب مهارت است.تا جایی که بتوان بعد ازکسب مدرک تحصیلی به سرعت فرصت شغلی به دست آورد.اقتصاد درقرن 21 بیش ازهرچیز به یک مولفه وابسته است وآن مولفه دانش دانش است.مولفه دانش درحقیقت یک چرخه است که از تولید علم توزیع واستفاده ازآن تبدیل آن به ارزش ،تولید کالا یا خدمات ،صادرات و یا مصرف کالا وخدمات تشکیل شده است ،به عبارت دیگراقتصاد نوین را اقتصاد مبتنی بردانش می دانند. نگاه بنیادین به مقوله آموزش چیز دیگری فرای آن اقداماتی است که تا کنون انجام داده ایم.

او گفت: آموزش را در دنیا به نوعی یک صنعت تلقی می کنند که می تواند به خودی خود مولد باشد و معمولا بخش های مولد درآمد زا هستند. درصنعت نیز تقاضا و عرضه مشخص است. گرچه در محصولات آموزشی در کشورما تنوع کم نبوده است اما نگاه اقتصادی به مقوله آموزش نداشته ایم . چراکه این بخش می تواند مولد باشد. ما متاسفانه تا کنون در بخش آموزش متکی به بودجه دولت بوده ایم و نگاه اقتصادی نداشته ایم.
 

شغل هست، فارغ التحصیلان توانمند نیستند

دکتر ایمانی درادامه به اشتغال فارغ التحصیلان اشاره کرد وگفت: همه ما می دانیم که مشکل فارغ التحصیلان بیکار همواره وجود دارد. اما این به این معنا نیست که ما با عدم وجود شغل مواجهه هستیم. هدف آن است که فارغ التحصیلان را توانمند کنیم و این محقق نمی شود مگر اینکه همه دستگاه ها و سازمانهای ذیربط همکاری کنند.
او در ادامه گفت : جهاد دانشگاهی یک نهاد معتبر است که به خوبی در این راه گام برداشته و با مشارکت دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی موفقیت های چشمگیری کسب کرده است.

 

دانش را تجاری کنیم
دکتر پرهیزکار معاون آموزشی جهاد دانشگاهی نیز این نشست گفت: دومین نمایشگاه آموزش ایران به عنوان نمایشگاهی تخصصی با هدف عرضه و تبادل دانش و کاربردی کردن آن در دو محور تجاری سازی و بهره مندی عمومی برگزارمی شود .
این نمایشگاه در سه محورعمده سازماندهی شده است.
به گفته او دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، موسسات آموزشی، ارائه کنندگان تجهیزات، سخت افزار و نرم افزار های آموزشی محورهای مورد نظر این نمایشگاه هستند .
 

دانشگاهیان و دانش آموزان، مختاطبان نمایشگاه

عزیزآشنا دبیر دومین نمایش آموزش ایران در ادامه در خصوص چگونگی برگزاری نمایشگاه در یکی از معتبر ترین دانشگاه های کشور گفت: انتخاب دانشگاه تهران برای برپایی این نمایشگاه به منظور برقراری بهتر ارتباطات با دانشجویان و دانشگاهیان است .این در حالی است که دانش آموزان هم می توانند مخاطبان این نمایشگاه باشند.

او به بر پایی دبیرخانه دائمی نمایشگاه اشاره کرد و افزود : به زودی دبیرخانه دائمی نمایشگاه درجهاد دانشگاهی واحد تهران برای همیشه ایجاد خواهد شد تا برای نمایشگاه در سالهای آینده هم بتوان اقدامات مفیدی خصوصا رایزنی های بین المللی انجام داد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    5 0
    نظام آموزشی و دانشگاه های ما مشکل دارن
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    6 0
    توانمنداش رفتن أقا جون. وقتي همه دارن ميگن فرار مغزها شما بخندين بگين من مغزم
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    14 0
    بله ایشان راست می گویند به علت نداشتن پارتی تعداد زیادی از فارغ التحصیلان توانمند نیستندو برخی از خواص برعکس به علت داشتن پارتی توانمند زاده می شوند حتی اگر به دانشگاه نروند!!!!!!!!!!!!!
  • آریا IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    6 0
    یکی به این آقا بگه که خودتو نزن به اون راه.... هرجا میریم کار کنیم ازمون حداقل 3 سال سابقه کار می خوان یکی نیست بگه بابا از یه جایی شروع باید بشه یا نه !!!!!! تازه اونایی هم که سابقه کار 10 ساله دارن هر سه ما ه از کارشون کنار گذاشته میشن ودنبال کار میگردند چه برسه به ما ...
  • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    9 0
    درست میگین . باید فارغ التحصیلان دانشگاهها برن کارگری رفتگری و آبدارچی و ... بشن !
  • بدون نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    5 0
    كلا اونا توانمندن ما هم كه ناتوان مونديم بيكار . يكي نيس بگه خود شما چيكارا بلدي !!!!‌والا همه رئيس ها هيچي بلد نيستن
  • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    3 0
    من توصیه می کنم که فارغ التحصیلان برای توانمند شدن برن باشگاه بدنسازی!!! علم در دانشگاه آموخته می شود و در محیط کار کاربردی می گردد. شما به فارغ التحصیلان شغل بده قول می دن که درست کار کنن!!
  • zahra IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    6 0
    خب جناب مسوول محترم منه دانشجوی تازه فارغ التحصیل شده باید یه جا جذب بشم و مشغول به کار شم و کسب تجربه کنم تا کم کم توانمند بشم دیگه... مگه قراره با اجی مجی لاترجی یهو به توانمندی برسم ؟؟؟
  • آرش IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    7 0
    کیفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی ها نتیجه نوع نگاه مسئولان به دانشگاه است. اصولا از نظر مسئولین،دانشگاه جایی هست که می تواند پنج سال تمام جوانان را به گونه ای سرگرم کند که تقاضای شغل نداشته باشند. دوره های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه ها هم نقش سرم کننده تکمیلی را داراست که قادر است صدای فارغ التحصیلان را برای مدتی دیگر (2الی 10 سال) خفه نماید....
  • بدون نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    0 0
    نخیر...شغل هست،فارغ لتحصیلان پارتی ندارند
  • بدون نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    1 0
    مهارت رو کجا باید فرا گرفت؟تو دانشگاههای پولکی؟؟دانشگاهها که پولکی شدن و فاتحه دانشگاهها خونده شده! با درصد منفی هم که میشه تو دانشگاه آزاد قبول شد!!! ظرفیت ها رو هم که هر سال 2 یا 3 برابر میکنن چون کاری برای اونایی که درسشون تموم شده ندارن حداقل یسری دیگه رو برای چند سال هم ازشون پول میگیرن هم سرکارشون میذارن! دروغ میگم؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    2 0
    شغل با درآمد 350 تومن برای کسی که ارشد داره هم شد شغل؟؟؟ چرا فرزندان حضرات هیچ کدام سر این شغل ها نیستند و همه مدیر هستند؟؟؟!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    1 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد .ما بسیاری از این فارغ التحصیلان را درکنار خودمان باکارورزی و...داشتیم خیلی توانمند بودن ومایل بودیم در سیستم جذب شوند وباعث افتخارن.اما متاسفانه بعلت نبود استخدام رفتند وبیکارند.اما افراد غیر مرتبطی با پارتی جاسازی شدند.؟؟؟؟