ایرنا نوشت:

سید'محمد حسینی' روز دوشنبه در نشست با اعضای کارگروه ساماندهی مد و لباس که در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: طی سال گذشته و امسال نمایشگاه های گوناگون مد و لباس برگزار شد که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت.
وی با بیان آنکه درصدد هستیم یک رقابت سالم بین تولید و عرضه کنندگان لباس ایرانی اسلامی ایجاد کنیم، به برگزاری جشنواره ملی مد و لباس در دهه فجر سال جاری اشاره کرد.
حسینی افزود: با کمک همه دستگاه های اجرایی در جشنواره تولیدات عفاف و حجاب، در صدد هستیم حضوری فعال و تاثیرگذار را در جامعه داشته باشیم.
وی به برگزاری بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه بین المللی قرآن در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این بخش 35 مدل چادر ارایه شد که ضمن استقبال خوب بازدیدکنندگان و خریداران، درآمد حاصل از فروش آن از نظر اقتصادی نیز برای کشور مفید بود.
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر تلاش ترویج مدل های لباس اسلامی - ایرانی از برگزاری نمایشگاه مانتو در آینده نزدیک خبر داد.
حسینی همچنین در ادامه با اشاره به برخی فعالیت های کارگروه ساماندهی مد و لباس در سال گذشته تاکید کرد: با حضور و کمک بخش خصوصی، قصد داریم موضوع ترویج مدل های لباس اسلامی - ایرانی را با جدیت بیشتری پیگیری و اقدام کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اختصاص بودجه یک میلیارد تومانی برای نخستین بار به کارگروه ساماندهی مد و لباس اشاره کرد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با توجه حساسیت موضوع، اعتبار و بودجه بیشتری برای این بخش در نظر گرفته شود.
وی گفت: هر چه در این بخش بودجه و اعتبار بیشتری در نظر گرفته شود، کارها و فعالیت ها با سرعت، گسترده تر و جدی تری دنبال خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد طرح پیشنهاد تشکیل بنیاد ملی مد و لباس در نشست کارگروه ساماندهی مد و لباس توضیح داد: قرار شد این مساله در شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح و در آنجا پس از تصویب، اساسنامه آن تنظیم و اقدامات بعدی برای اجرایی شدن کار پیگیری شود.
حسینی ضمن تاکید مجدد بر ترویج مدل های لباس اسلامی - ایرانی در جامعه، ابراز امیدواری کرد که با کمک و همیاری همه دستگاه های اجرایی بتوانیم در ارایه الگوی مناسب و در شان مردم این کشور قدم های مثبت و سازنده ای برداشته و اجازه ندهیم محصولات بیگانه کشورها به میهن اسلامی وارد شود.
47/233
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    0 0
    این کار گروه مد و لباس فقط دنبال سر و صدا کردنه و اینکه بودجه رو بگیره ...هیچ کدوم از اعضای این گروه شایستگی ای که باید و شاید رو ندارند و از طراحان سوء استفاده می کنند .کار و زحمت و ببر و بیار و دوخت و دوز و تهییه پارچه از ما طراحان بیچاره سر و صدا و جار زدن به به و چه چه از آن کار گروه.... نمایشگاه مد ولباس ایرانی اسلامی رو یادتون هست؟می دونید چه جوری از ما طراحان که تو اون برف و سرما کارامون رو بردیم و خیر سرمون کلی زحمت کشیدیم قدر دانی شد؟با یک تیکه کاغذ که اسمش رو گذاشته بودن تقدیر نامه که حتی تو قاب هم نذاشته بودن.....تو پلاستیک بود.....بعدها البته تماس گرفتند گفتن بیاین قاب تقدیر نامه تون رو بگیربن!!شما به این چی میگید؟این بی احترامی به یه طراح...آدم پشیمون میشه با این آدما همکاری کنه