مهر نوشت:

سیدمحمد جهرمی مدیرعامل برکنار شده بانک صادرات در نامه جدیدی به یکی از مقامات بلندپایه کشور در مورد سوء استفاده اخیر مالی توضیحاتی را ارائه کرد.

البته جهرمی بیان داشت در این زمینه حاضر به ارائه توضیحات بیشتر نیست و با خبرنگاران مصاحبه نخواهد کرد. 
 گفته می شود وی در این نامه نسبت به ضعف ها و معایب سیستم بانکی کشور شفاف سازی کرده و مطرح کرده است که به بانک مرکزی نسبت به این موضوع هشدار داده بود.مدیرعامل سابق بانک صادرات ایران عنوان کرد که پیش از این به بانک مرکزی و حراست بانک تذکراتی را داده است که این تذکرات جدی گرفته نشده است.
 جهرمی عنوان کرده است که با با توجه به معایب نظام بانکی، بانک صادرات نمی توانست این فساد را کشف کند. همچنین LC ها در دفاتر بانک ثبت نمی شد.سیدمحمد جهرمی، مدیرعامل بانک صادرات ایران پیش از این به دلیل مسائل مرتبط با اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی نظام بانکی از سمت خود برکنار شده بود.
 پیش ازاین جهرمی در نامه ای دیگر زوایای مختلف اختلاس اخیر را تشریح کرده بود. این در حالی است که در این جریان مدیرعامل بانک ملی ایران استعفا داده و مدیرعامل بانک سامان نیز برکنار شد.
 پیگیری پرونده اختلاس بزرگ بانکی توسط کمیته ای 3 نفره متشکل از وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بازرسی در حال انجام است.
/3131
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    1 0
    شما الان خودتون کجا تشریف دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما چند سال سابقه کار بانکی دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا چه اندازه از مقررات و ضوابط بانکی اطلاع دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    1 0
    اگر مدیر عامل دنبال سلامت مجموعه خودش باشه به خوبی می تونه این کار را انجام بده و اینها بهانه است.