عضو کمیسیون اصل 90 مجلس می‌گوید: نشست اعضای این کمیسیون با رئیس‌جمهور صحت ندارد و این نشست در آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبر‌آنلاین در حالی که روز گذشته یکی از خبر‌گزاری‌ها به نقل از سید‌حاجی موحد عضو کمیسیون اصل نود از دیدار اعضای این کمیسیون با رئیس‌جمهور برای نهایی کردن گزارش سوءاستفاده مالی اخیر خبر داده بود، وی در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین این موضوع را تکذیب کرد و گفت:« این جلسه در آینده تشکیل خواهد شد و آنچه به نقل از من درباره برگزاری این جلسه عنوان شده بود را تکذیب می‌کنم.»
 محتوای گزارش کمیسیون اصل نود چیست؟
وی درباره اینکه  برون‌داد این گزارش چه محتوای دارد، اظهار داشت: در بند اول گزارش مقدمه‌ای درباره مفاسد اقتصادی ذکر شده است. فراز دوم درباره نحوه ظهور این گروه مفسد، و نحوه رشد و نمو آنهاست. فراز سوم درباره جعل، غارت و همه عناوین حقوقی است که می‌توان برای این سوءاستفاده به کار برد و فراز  چهارم پیشنهادات کمیسیون برای آینده است.
 وی باب یان اینکه مجموعه‌هایی در این ماجرا قصور و تقصیر داشتند، در پاسخ به اینکه به کدام مجموعه‌ ها اشاره می‌کنید، گفت: نمی‌توانم در این زمینه اسم بیاورم چون اگر قرار بود این مجموعه‌ها را بیان کنم اصل گزارش را به شما تقدیم می‌کردم!
 وزیر اقتصاد مقصر نیست
عضو کمیسیون اصل 90 در پاسخ به اینکه آیا وزیر اقتصاد در این موضوع مقصر است، خاطرنشان کرد: از نظر کمیسیون وزیر اقتصاد مقصر شناخته نشده، ولی ایراداتی به نحوه نظارت وزارتخانه وجود دارد.
از سوی دیگر، حسن کامران نماینده کمیسیون امنیت ملی در کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به اینکه گزارش کمیسیون اصل نود چه زمانی قرائت می شود، به خبر‌آنلاین گفت: ما گزارش را به هیأت‌رئیسه ارسال کرده‌ایم و قرار هم نبوده است امروز قرائت شود چون تا زمانی که دستور کار فعلی به پایان نرسد نمی‌توان موضوع دیگری را  در دستور قرار داد.
 برخی اظهارات قانع کننده نبود
وی با اشاره به حضور وزیر اقتصاد و رئیس‌ کل بانک مرکزی در نشست‌های کمیسیون اصل 90، افزود: برخی صحبت‌های این آقایان قانع‌کننده بود و برخی اینطور نبود.
وی در پاسخ به اینکه آیا شخصاً از گزارش تهیه شده راضی هستید و فکر می‌کنید افکار عمومی را قانع می‌کند، گفت: قوه‌قضائیه در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند، ولی من معتقدم گزارش باید خداپسندانه باشد و اعضای کمیسیون هم به اندازه اسنادی که در اختیار آنها بوده کار خود را انجام داده‌اند.
 سید‌فاضل موسوی دیگر عضو کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین درباره اینکه آیا اصلاح دوباره گزارش سوء استفاده اخیر بعد از ارسال آن به هیأت‌رئیسه صحت دارد؟،‌ گفت: «صبح اول وقت به ما اعلام شد که گزارش در برخی موارد نیازمند اصلاحات املایی و ویرایشی است.»
درحالی که اسد‌اللهی دیگر عضو کمیسیون اصل 90 به خبر‌آنلاین گفته بود« گزارش سوءاستفاده مالی اخیر در سه سطح تهیه شده»، موسوی تصریح می کند که:« تنها دو گزارش تهیه شده که یکی برای قرائت در صحن مجلس است و دیگری برای مسئولان مربوطه ارسال شده است.»
موسوی در پاسخ به اینکه حجم گزارش نهایی چند صفحه است، گفت: آنچه به هیأت‌رئیسه برای قرائت در صحن مجلس ارسال شده 18 صفحه است ولی گزارش دیگر صفحات بیشتری دارد.
اسداللهی  به خبرآنلاین گفته بود گزارش نهایی حدود 50 صفحه است  و برای مسئولان مربوطه  ارسال شده است.
موسوی در پاسخ به اینکه آیا از گزارش نهایی راضی هستید و ان را برای افکار عمومی قانع کننده می دانید؟، تصریح کرد: «شخصاً به دل من نچسبید!»
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =