۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۷

اتهام دولت آمریکا به ایران را می توان یک تاکتیک رسانه ای به منظور انحراف افکار عمومی تلقی کرد . زیرا اتهام ترور به ایران، اتهامی بسیار بی مسما و نچسب است و هیات حاکمه آمریکا نیز به این مساله اذعان دارد .

به نظر می رسد که دولت آمریکا درگیر بحران های سیاسی و اقتصادی بسیار زیادی است . بخصوص اینکه تظاهرات گسترده ای در اعتراض به سیاست اقتصادی موجود بوجود آمده است و بیم آن می رود که این بحران همه گیر شده و تمام شهرهای آمریکا را برگیرد و آن زمان امکان ندارد که آمریکا به راحتی بتواند از این بحران نجات یابد .
تمام مشکلات موجود سبب شد که دولت آمریکا درصدد برآید با یک پدیده خام به منظور انحراف افکار عمومی یک سناریو را علیه ایران طراحی کند تا افکار عمومی از مساله بحران اقتصادی منحرف شده و به سمت ایران هدایت شود . از سوی دیگر این سناریو خواهد توانست اهداف اقتصادی دولت های غربی را محقق کند و به ابزاری برای افزایش فروش تسلیحات نظامی به کشورهای عربی تبدیل شود .
فارغ از این مساله ،دولت آمریکا می خواهد یک دشمن فرضی برای خود در منطقه خلق کند .زیرا در حال حاضر بهانه ای برای دولت آمریکا وجود ندارد تا بخواهد به حضور خود در منطقه ادامه دهد .
باراک اوباما نیزتلاش دارد درانتخابات آینده برنده شود بنابراین نیاز دارد تا جنجالی جدید را بیافریند و این قضیه می تواند دولت اوباما را یاری برساند تا بار دیگر در کاخ سفید ساکن شود . اما با وجود تمام تلاش های صورت گرفته توسط دولت آمریکا هیچ کس باور نمی کند که ایران چنین اقدامی را در خاک آمریکا علیه سفیر عربستان انجام دهد . اما با این وجود دولت آمریکا این حربه را به کار گرفت تا اندکی از فشارهای موجود کم کند .
*استادیار ارتباطات دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات

/29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =