اگر بچه یک آدم سیاسی بودم قهرمان ملی می‌شدم!

رئیس فدراسیون کبدی گفت: اینکه گفته می‌شود در کسب کرسی‌ها حمایت می‌کنیم فقط شعار بود، چندین بار با سجادی، وزیر وقت صحبت کردم ولی اقدامی انجام نشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عباس خواجه اورسجی رئیس فدراسیون کبدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در بحث اردوهای تیم ملی کارهای زیادی انجام دادیم و کمتر کشور و کمتر رشته‌ای وجود دارد که به اندازه ما اردو داشته باشد. خیلی زودتر از سایر رشته‌ها اردوهای هانگژو را شروع کردیم.

وی افزود: سه سال فرصت برگزاری مسابقات به دلیل کرونا وجود نداشت و فرصت آماده سازی تیم از دست رفته بود به همین دلیل اردوها را خیلی زود و با تعداد زیاد نفرات آغاز کردیم. ما رسیدیم به جاییکه نیاز به اردوی تدارکاتی داشتیم ولی سایر کشورها هنوز تمرینات را شروع نکرده بودند. مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شد. اتفاق خوبی که رقم خورد این بود که مسابقات گروهی بود و توانستیم دو بار با هند بازی کنیم.

اورسجی تصریح کرد: صحبتی که با کادر فنی داشتم این بود که درست است قهرمانی آسیا است ولی دنبال مدال نیستیم و نتیجه مهم نیست و تیمی را ببرید که شامل بازیکنانی باشد که برای حضورشان در هانگژو مردد هستید. 90 درصد تیم در مسابقات قهرمانی آسیا از رده جوانان بودند. در مصاحبه‌ای گفتم با ترکیب اصلی نرفتیم که باعث دلخوری بچه‌ها شد و ادبیات درستی را استفاده نکردم.

رئیس فدراسیون کبدی گفت: در بخش آقایان صددرصد فینالیست هستیم و فاصله زیادی با سایر کشورها داریم. اختلاف ما با هند خیلی کم است و فقط اشتباهات کمتر در فینال مدال طلا را تعیین می‌کند. در قهرمانی آسیا فاضل اتراچالی که به او در هند سلطان می‌گویند و چند بازیکن دیگر حضور نداشتند. بعد از آن تیم پاکستان در گلستان اردوی تدارکاتی داشت. در یکی از دیدارهای تدارکاتی که داشتیم با ارنج متفاوتی حاضر شدیم که پاکستان کمی ما را اذیت کرد اما پاکستان هرگز نمی‌تواند در هانگژو حریف جدی برای ما باشد البته هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت. امابا جدیت می‌گویم که در فینال هستیم.

وی افزود: صلاح دیدیم در این دوره هم در بانوان مسیر را با شیلا جین ادامه دهیم. استارت اردو ها با 40-50 نفر آغاز شد. نیاز بود در بخش بانوان هم اردوی تدارکاتی داشته باشیم. چین تایپه و تایلند دوست داشتند با ما وارد اردو شدند ولی وقتی هند اعلام امادگی کرد، ترجیح دادیم با هند وارد اردو شویم. برگزاری اردوی تدارکاتی در هند و بازی با 9 تیم باشگاهی در این کشور برای تیم بسیار مهم و ارزشمند بود و باعث شد بچه‌ها اردو زده نشوند. خانم‌های دیگر کشورها شرایط بهتری دارند و حتی با تیم مردان تمرین دارند و از نظر فنی رشد بیشتری پیدا می‌کنند و فاصله را از ما که اردوهای بیشتری داشتیم کمتر می‌کند و به ما نزدیک می‌شوند، در بانوان هر مسابقه برای ما حیاتی است‌.

اورسجی تصریح کرد: هر بازی در بخش بانوان باید جدی گرفته شود. بانوان خوب هستند و تمرین زیادی کردند. اگر با قدرتی که در هند ظاهر شدند، راهی مسابقات شوند و اگر به عنوان سرگروه راهی دور بعد شوند، کار سختی در فینال برابر هند نداریم و یک بازی نزدیک با این تیم خواهیم داشت. هیچ چیز دور از دسترس نیست و بانوان تا رسیدن به فینال و مقابله با تیم‌های قدرتمند به پختگی تاکتیکی می‌رسند.

رئیس فدراسیون کبدی درخصوص پست ریاست فدراسیون آسیایی‌اش خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این کرسی شیر یا خط نکردم و پشت قضیه سالیان سال اقدامات است. یکی از آنها میزبانی‌های جهانی و آسیایی، کسب سکوهای جهانی بود و قدرت مدیریت خود را به آنها نشان دادیم. از دیپلماسی عاطفی خاصی با کشورها استفاده کردیم اما از سوی دستگاه ورزش فقط درخواست داشتم که انتخابات در ایران باشد اما نمی‌دانم بگویم یا نه که از طرف دولت، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کوچکترین حمایتی انجام نشد اما من باز هم انتخابات را در ایران برگزار کردم. حتی از آنها نخواستیم رای جمع کنند فقط میزبانی خواستیم که ما را در همین امر هم تنها گذاشتند. اینکه گفته می‌شود در کسب کرسی‌ها حمایت می‌کنیم فقط شعار بود. چندین بار با سجادی، وزیر وقت صحبت کردم ولی اقدامی انجام نشد.

وی گفت: اگر بچه یک آدم سیاسی بودم قهرمان ملی می‌شدم ولی چون پشتوانه سیاسی نداشتم شدم هیچ. یک ساختمان برای اینکه کشورمان میزبان مقر یک ورزش در آسیا باشد چیز زیادی است؟ سجادی به من قول‌های زیادی داد. هر بار رئیس شرکت توسعه و تجهیز عوض می‌شد پیگیری می‌کردم. هنوز هم امیدوارم سجادی برای ما کاری انجام دهد (با خنده). 6 ماه از انتخابات کنفدراسیون آسیایی گذشته ولی هنوز یک نفر از من سوال نکرده که چه کاری کردم.

رئیس فدراسیون کبدی خاطرنشان کرد: در بحث ترکیب تیم ملی به حرف هیچ کسی گوش نمی‌دهم و هیچ کسی را سفارشی در ترکیب تیم ملی قرار نمی‌دهم و زیر بار حرف هیچ آدمی نمی‌روم.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1801416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =