آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه شایسته میزبانی‌های مسابقات مهم ورزشی

میزبانی تحسین برانگیز لیگ ملت‌های والیبال در سال ۹۸ در شهر ارومیه و استان آذربایجان‌غربی کافی بود تا نگاه‌ها به این دیار در راستای میزبانی مسابقات ورزشی تغییر کند.

فکر کنید که در سالن ۶هزار نفری بیش از ۹ هزار تماشاگر مرد و زن خردسال و کهنسال در سالن بودند و جهنمی ساختند که روسیه که البته آن زمان جنگ طلب نبودند و در ورزش بودند، لهستان و کانادا با دست خالی این استان را ترک کردند و فهمیدند "جهنم اورمیه همینه همینه" یعنی چه و البته نباید از شادی عجیب بعد از بازی‌های تیم ملی، علاقه وصف برانگیز عشاق والیبال و همچنین کمترین دردسر برای میهمانان و پذیرایی و میهمان نوازی به یاد ماندنی گذشت که واسمر نماینده فدراسیون جهانی والیبال در مصاحبه‌ای گفت که اگر جو بی نظیر ارومیه‌ای‌ها نبود و عشق و علاقه آنها، هرگز اجازه برگزاری بازی را نمی‌دادم ولی این جو، متفاوت‌ترین جو تماشاگرانی بود که در چند سال اخیر دیدم.

هر چند شاید شهر ارومیه و استان آذربایجان‌غربی از نظر زیرساختی مثل خیلی شهرهای متمول کشور و حتی تهران پایتخت نباشد، ولی نشان داده همیشه کمیت، کیفیت نیست.

از اسفند سال ۱۴۰۱ میزبانی مسابقات جهانی کبدی جوانان، میزبانی انتخابات ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا، مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام تختی، مسابقات کشوری والیبال و تنیس روی میز کارکنان دستگاه‌های اجرایی، مسابقات والیبال فرهنگیان کشور و ظرف چند روز آینده مسابقات کشوری بودو، مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا و تنیس ITF و منهای اینان اردوهای تیم‌های مختلف ورزشی از ورزش ناشنوایان تا تیم ملی والیبال و تیم ملی دانشجویان و ... در این استان و شهر ارومیه بدون کوچکترین حاشیه و ایرادی برگزار شده و همگان بر میزبانی با کیفیت و ایده آل استان آذربایجان‌غربی صحه گذاشته و قدردانی کردند.

نگارنده در یکی دو مسابقه ورزشی آن در سطح کشوری رشته‌های لاکچری به شهرهای دیگر سفر و حتی به خاطر حرفه‌ام اخبار مختلفی بخصوص با محوریت حاشیه را رصد کرده و انتقادات از میزبانی‌های دیگر را دیده‌ام و بخصوص در یکی از سفرهایم به عنوان سرپرست تیم استانم از مشکلات عدیده و ضعف میزبانی در محل برگزاری را به عینه دیدم طوری که در آن شهر میزبان که جزو با کیفیت‌ترین شهرها و با امکانات‌ترین‌ها بود، یک وعده‌اش بابت اعطای گواهی به حضور ورزشکاران و تیم‌ها بعد سه سال همچنان عملی نشد و انتقادات تند ورزشکاران و حاضرین در مسابقات در پی داشت.

در هر صورت میزبانی‌های شهر ارومیه و استان آذربایجان‌غربی ظرف سه هفته آتی سه رویداد حساس دیگر را در پی خواهدداشت و دوباره کیفیت و میهمان نوازی را بار دیگر اثبات خواهدکرد و البته نباید از تلاش مجموعه ورزش این استان بخصوص ادارات ورزش و جوانان استان و شهرستان نیز گذشت که تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر به کار می‌گیرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1797050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =