درخواست قصاص برای زنی که شوهر معتادش را با اسیدپاشی کشت

ایران نوشت: 19 اسفند سال ۱۴۰۰ کادر درمانی بیمارستانی در ملارد جراحت مشکوک مردی 40 ساله به نام محمود را گزارش دادند.

مأموران به بیمارستان اعزام شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که وی به خاطر اسیدپاشی به بیمارستان منتقل شده است. محمود که به سختی حرف می‌زد در توضیح ماجرا به مأموران گفت: بعد از جر و بحث با همسرم او روی صورتم اسید پاشید.
ساعاتی بعد محمود به خاطر شدت جراحات به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال داده شد و پس از دو روز جدال با مرگ در نهایت جان باخت. بعد از آن جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان این سازمان علت مرگ را نارسایی حاد تنفسی ناشی از سوختگی ریه اعلام کردند.
با مرگ وی، همسرش مریم بازداشت شد و در همان بازجویی‌های اولیه به اسیدپاشی اعتراف کرد و در تشریح ماجرا گفت: من اهل یکی از شهرستان‌های شرقی کشور هستم و بعد از ازدواج با محمود به تهران آمدیم و زندگی‌مان را شروع کردیم. چند ماه پس از ازدواج متوجه شدم شوهرم معتاد است خیلی شوکه شدم اما تصمیم گرفتم کمکش کنم تا ترک کند. ولی متوجه شدم خودش تمایلی ندارد و اصلاً همکاری نکرد، آنقدر غرق در مواد بود که فراموش کرده خانه و خانواده‌ای دارد. نه خرج زندگی را می‌داد و نه توجهی به من داشت. سر این مسائل مدام با هم درگیر بودیم و هر وقت هم جوابی برای حرف‌هایم نداشت من را کتک می‌زد تا ساکت شوم. خیلی صبوری کردم و سعی کردم با رفتارهایش کنار بیایم اما نه تنها زندگی‌ام بهتر نشد بلکه هر روز بدتر می‌شد تا اینکه تصمیم گرفتم طلاق بگیرم اما او حتی حاضر به جدایی هم نبود به همین خاطر خواستم با تهدید او را بترسانم و وادارش کنم مرا طلاق دهد.
وی درباره روز حادثه گفت: آن روز هم مثل همیشه با هم درگیر شدیم و او کتکم زد و من برای ترساندش ظرف اسید را به او نشان دادم که به یکباره محمود عصبانی شد و خواست به من حمله کند که ظرف اسید را روی صورتش پاشیدم، وقتی روی زمین افتاد و فریاد می‌کشید همان موقع پشیمان شدم، خودم به سرعت او را به بیمارستان رساندم اما زنده نماند. باور کنید من نمی‌خواستم همسرم را بکشم.
پس از اظهارات متهم با تکمیل تحقیقات و گزارش پزشکی قانونی، برای وی به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در حالی که قرار است متهم در دادگاه محاکمه شود وکیل او ادعا کرد که موکلش زمان ارتکاب جرم به لحاظ روانی در صحت و سلامت کامل نبوده و نیاز است تا او پیش از محاکمه از سوی کارشناسان پزشکی قانونی معاینه شود.
با طرح این درخواست، متهم به کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان پس از معاینه‌های لازم در گزارشی اعلام کردند: زن جوان در زمان ارتکاب جرم از سلامت روان برخوردار بوده و قوه تشخیص داشته و از این حیث مسئول اعمال کیفری خود بوده است. ضمن اینکه اسیدپاشی علت تامه مرگ مقتول بوده است.
با اعلام این گزارش از سوی سازمان پزشکی قانونی پرونده متهم به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا بزودی به اتهام او رسیدگی شود.
این در حالی است که خانواده مقتول برای عروسشان درخواست قصاص کرده‌اند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1801694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =