۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷

مهر خبر داد:

دومین رمان علی چنگیزی با عنوان «پنجاه درجه بالای صفر» از سوی نشر چشمه منتشر شد. علی چنگیزی با اعلام این خبر بیان داشت: «پنجاه درجه بالای صفر» دومین رمان من است که بلافاصه بعد از انتشار رمان «پرسه زیر درختان تاغ» در سال 88 نوشتن آن را آغاز کردم و 9 ماه نیز نوشتن آن به طول انجامید.

 

وی با اشاره به اینکه شیوه روایی این رمان به گونه‌ای متفاوت با رمان نخست وی است، گفت: نوع روایت این رمان از نظر زبانی با رمان اولم خیلی تغییر نکرده است، اما از نظر شیوه و نوع قصه‌پردازی این اثری بسیار متفاوت‌تر از اثر قبلی من است؛ به ویژه اینکه با توجه به حساسیت سیدرضا شکر‌اللهی به عنوان ویراستار اثر، نسبت به شروع و پایان فصل‌ها، به نظرم در این رمان شروع و پایان‌بندی فصل‌ها ساختاری مناسب‌تر به خود گرفته است.

 

چینگیزی همچنین درباره داستان این رمان نیز گفت: در «پنجاه درجه بالای صفر» سه روایت به طور هم‌زمان نقل می‌شود. یکی از روایت‌ها ماجرای سرقتی بدفرجام از بانکی است. داستان از زبان فردی به نام «علی ستوده» که از زندان گریخته است، روایت می‌شود که تلاش می‌کند دار و دسته‌ای جور ‌کند تا بانکی را بزند. داستان دیگر روایت جوانی است که در یکی از مناطق مرز شرقی خدمت می‌کند و قصد دارد به هر طریق از آنجا بگریزد. روایت سوم هم که با زبان اول شخص روایت می‌شود، ماجرای پیگیری برای یافتن هویت کسانی است که جسدهای متلاشی شده‌شان در یکی خرابه‌‌های بیابانی لم‌ یزرع پیدا شده است.

 

هر سه روایت به موازات هم نقل می‌شوند، اما دو تا از روایت‌ها در یک زمان رخ می‌دهند و روایت دیگر با فاصله‌ای چند ماهه نقل می‌شود. همه‌ روایت‌های کتاب به نوعی باهم ارتباط دارند و این ارتباط جز ارتباطی است که فضا و کویر بین آن‌ها برقرار می‌کند.

 

چنگیزی همچنین از پایان نگارش و تحویل نخستین مجموعه داستان خود به نام «کاج‌های مورب» به نشر چشمه خبر داد. به گفته وی، این مجموعه داستان هم اکنون برای کسب مجوز در اداره کتاب وزارت ارشاد به سر می‌برد.

 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

 

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =