مهر نوشت:

یک مقام مسئول با اشاره به افزایش قیمت خودروها بر اساس بالا رفتن حق بیمه گفت: کارگزاران بیمه موظف هستند الحاقیه افزایش تعهدات بدنی به مبلغ 90 میلیون تومان را برای بیمه شخص ثالث دارای اعتبار که قبل از اول آبان ماه سال جاری صادر شده است، لحاظ کنند.
شهرام میرآخورلو مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد اعلام برخی شرکت‌های خودروسازی مبنی بر افزایش بیمه شخص ثالث خودروها با توجه به ابلاغ نرخ دیه 90 میلیون تومانی گفت: با توجه به ابلاغیه افزایش نرخ بیمه از سوی بیمه مرکزی و اخذ موافقت این دستگاه از وزیر دادگستری، شرکت‌های کارگزار بیمه موظف هستند که الحاقیه افزایش تعهدات بدنی به مبلغ 90 میلیون تومان را برای بیمه شخص ثالث دارای اعتبار که قبل از اول آبانماه سال جاری صادر شده است، لحاظ کنند.

مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: این الحاقیه‌ها باید حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری صورت گیرد، بنابراین اگر برای فردی که تا قبل از اول آبانماه سال جاری بیمه‌نامه دریافت کرده است، اتفاقی رخ دهد، بیمه باید خسارت را بر اساس دیه 90 میلیون تومانی پرداخت کند.

وی تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه رئیس کل بیمه مرکزی که شرکت‌های خودروساز نیز بر مبنای آن عمل می‌کنند، بیمه‌های جدید شخص ثالث با تعهدات بدنی 90 میلیون تومانی و تعهدات مالی سالانه 22.5 میلیون ریال، مبنای محاسبه حق بیمه قرار گرفته و بر اساس تعرفه‌های مصوب حق بیمه هیئت وزیران، باید اعمال شود.

خودروسازان در روزهای گذشته اعلام کردند که قیمت محصولاتشان را از ابتدای آبانماه به طور میانگین 200 هزار تومان افزایش خواهند داد. دلیل این امر از سوی خودروسازان افزایش حق بیمه شخص ثالث خودروها عنوان شده است.

/39/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =