جشنواره بادام در چهارمحال و بختیاری برگزار شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری برگزاری جشنواره بادام در استان را یک ضرورت دانست و گفت: این جشنواره به‌صورت مردمی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمدکاظم منزوی در آئین افتتاحیه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز به‌کار انجمن بادام در استان، اظهار کرد: یکی از تکالیف بخش دولتی حمایت از برنامه‌های تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی در استان برای حمایت از تولید و صادرات است.

شورای تخصصی بادام دراستان تشکیل می شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: به‌زودی شورای تخصصی بادام در استان تشکیل می‌شود، اتفاقات خوبی در حوزه ترویج، آموزش و تحقیقات حوزه بادام در استان رقم خورده است، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام می‌تواند از تحقیقات انجام شده در حوزه بادام استان استفاده کند.

وی با بیان اینکه بادام چهارمحال و بختیاری کیفیت بالایی دارد، گفت: برای حمایت مالی از بادام‌کاران و صادرات این محصول نیاز به یک طرح ویژه داریم، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام به تدوین این برنامه اهتمام بورزد.

منزوی برگزاری جشنواره بادام در چهارمحال و بختیاری را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: این جشنواره به‌صورت مردمی برگزار شود.

واگذاری اراضی شهرک تخصصی بادام باید با سرعت انجام شود

در ادامه این آئین شهرام زارع رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه احداث هرچه سریعتر شهرک بادام باید توسط بخش خصوصی مطالبه شود، اظهار کرد: واگذاری اراضی شهرک تخصصی بادام باید با سرعت و تا قبل از فصل سرما انجام شود، زیرا در فصل زمستان امکان انجام عملیات عمرانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام چهارمحال و بختیاری در چند سال گذشته به ثبت رسیده بود، اما فعالیت چندانی نداشت، امیدواریم این انجمن بتواند به اهداف خود جامعه عمل بپوشاند.
زارع با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره بادام در چهارمحال و بختیاری یک موضوع حائز اهمیت است، گفت: بادام این استان کیفیت بالایی دارد، بنابراین باید بتوانیم این محصول تولیدی در استان را در سطح جهان معرفی کنیم.

سطح زیر کشت بادام در این استان ۱۵ هزار هکتار است

در پایان حسین برزگر رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیزبا اشاره به اینکه وضعیت تولید بادام در سال‌جاری در استان بسیار مطلوب است، گفت: سطح زیر کشت بادام در این استان ۱۵ هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۲۳ تا ۲۵ هزار تن بادام برداشت شود.

ارزش تولید بادام در چهارمحال و بختیاری ۵ هزار میلیارد تومان است

وی افزود: ارزش تولید بادام در چهارمحال و بختیاری ۵ هزار میلیارد تومان است، با مصرف آب کم می‌توان محصول بالایی تولید کرد.

واگذاری زمین در شهرک تخصصی بادام در شهرستان سامان در هفته دولت آغاز می‌شود

برزگر با اشاره به اینکه اولین واگذاری زمین در شهرک تخصصی بادام در شهرستان سامان در هفته دولت آغاز می‌شود، یادآور شد: بالغ بر ۱۱ هزار بهره‌بردار در حوزه بادام در این استان وجود دارد، در حوزه تولید بادام گام‌های خوبی برداشته شده، اما موضوع بازرگانی در حوزه بادام مغفول مانده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: صادرات خشکبار از جمله بادام درآمد ارزی بالایی دارد، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1802163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =