حمایت صنعت بیمه از بیماران از مرحله «تشخیص تا درمان» را در برمی‌گیرد

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان اصفهان گفت: شرکتهای بیمه در بخش درمان علاوه بر ارائه خدمات در بخش کلینیکی و پاراکلینیکی و غیره، حمایت از بیمار را از مرحله تشخیص تا درمان برعهده دارند، بدین معنا که اگر پزشکی در مرحله تشخیص بیماری نیز خطا داشت و یا بیماری را تشخیص نداد، امکان شکایت از وی وجود دارد، این موضوعی است که متاسفانه مردم کمتر از آن مطلع هستند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سید علیرضا سمائی با گرامیداشت هفته خبرنگار و ایام شهادت شهید صارمی اظهار کرد: سازمان‌های فعال درکشور به طور معمول تولیدکننده و یا خدمات‌رسان هستند اما بیمه یک صنعت چندوجهی است که رسالتهای حمایتی، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه ما برندینگ نیست بلکه نگاه صنعت‌گونه به بیمه داریم، تاکید کرد: صنعت بیمه، برخلاف برخی دیدگاه‌ها، یک نهاد اقتصادی متمول صرف نیست که از نیاز به نگاه سازمانی، ملی و بودجه ای به دور باشد بلکه رسالت آن حفاظت از سرمایه های ملی است چراکه یک کشور نمی تواند در بحث اقتصاد، ‌صنعت، کشاورزی، منابع انسانی و مباحث دیگر بدون پشتوانه صنعت بیمه حرکت کند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان اصفهان با اشاره به اینکه حوادث طبیعی مانند زلزله،‌سیل، حوادث انفجار و آتش سوزی در شرکتها و صنایع مهم کشور بدون پشتوانه بیمه می‌تواند به فاجعه‌ای بزرگ‌تر مبدل شود، افزود: با این وجود به دلیل نگاه تبلیغاتی در ارتباط با اطلاع‌رسانی رسالت‌های این صنعت، ضریب نفوذ بیمه در استانی بزرگ مانند اصفهان پایین‌ و حدود دو درصد (۱.۸۹) است و نیازمند روشنگری رسانه‌ها در ارتباط با رخ دادن ناگهانی حوادث و خطرات مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیمه، نقش حمایت‌گری دارد و هزینه محسوب نمی‌شود بلکه نوعی پس انداز است، تاکید کرد: در زمان رخ دادن وقایعی مانند سیل و زلزله، صنعت بیمه، حمایت در زمینه‌های مختلف، همراه با رعایت عزت نفس افراد حادثه دیده را برعهده دارد.

سمائی ادامه داد: در حقیقت رسالت شرکت‌های بیمه حفاظت از منابع مالی و جانی افراد است و از رسانه‌ها انتظار داریم اطلاعات عمومی مردم را در ارتباط با رسالت بیمه بالا ببرند چرا که در دنیایی زندگی می‌کنیم که بسیاری از حوادث به شکل ناگهانی رخ می‌دهد و جبران خسارتهای بسیاری از این موارد بدون حمایت بیمه، بسیار مشکل یا غیرممکن است.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها برای تأمین خدمات به مشتریان، گروه‌های تخصصی اقتصادی و سرمایه‌گذاری دارند، افزود: این شرکت‌ها در روند جدید، با ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری مستقل به مشتریان خدمت می کنند و تمام عملیات مربوط به سرمایه‌گذاری و سوددهی و تعهدات موکول به آینده شرکت‌های بیمه در یک صندوق جداگانه وارد می‌شود تا سرمایه‌گذاری‌ها و درآمدزایی‌ از امور جاری آنها جدا باشد؛ در حقیقت این صندوق، حساب یک‌طرفه‌ای برای ایفای تعهدات در آینده است.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان اصفهان تاکید کرد: همان طور که می دانیم بورس مخاطراتی را در ارتباط با از دست دادن سرمایه در پی دارد؛‌ در این صندوق تیم سرمایه گذاری حرفه‌ای فعالیت دارند با این مزیت که هر اتفاقی در بورس رخ دهد در بدترین شرایط فرد اصل پول خود را هرگز از دست نمی‌دهد، این سرمایه‌گذاری همه پوشش های حمایتی بیمه را داراست و یک تیم حرفه ای سرمایه گذاری و سبدگردانی را برعهده دارند.

گردش مالی صنعت بیمه در اصفهان بیش از استانداری

وی با اشاره به اینکه در گزارش آماری سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان فروش محصولات بیمه‌ای و گردش مالی داشته‌ایم، گفت: این در حالی است که استانداری اصفهان با دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان استان اصفهان را مدیریت کرده است که نشان از گردش مالی این صنعت و تاثیر آن در اقتصاد کشور و استان است.

سمائی تصریح کرد: نکته قابل توجه اینکه حدود ۷۰ درصد از گردش مالی شرکت‌های بیمه‌ای، برای پرداخت خسارات بوده است که نشان از انجام تعهدات بیمه دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ شرکت بیمه‌ای از خصوصی تا دولتی سیاست مستقل ندارد و همگی تحت نظارت بیمه مرکزی فعالیت می کنند گفت: بر این اساس هر موضوعی در این صنعت تحت نظارت واحد ناظرِ دولتی یعنی بیمه مرکزی و مطابق قوانین مصوب تصمیم گیری می شود.

اشتغالزایی بالای صنعت بیمه در اصفهان

سمائی با بیان اینکه در استان اصفهان ۲۲ شرکت بیمه ای نمایندگی دارند، گفت:پنج هزار و ۳۷۴ دفتر نمایندگی در استان اصفهان تحت نظارت برندهای مختلف بیمه داریم که نشان دهنده اشتغالزایی بالای این صنعت در اصفهان جدای از ماهیت حمایتی آن است به نوعی که حداقل ۱۱ هزار نفر در اصفهان از این طریق ارتزاق می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که بیمه ها در بخش درمانی، در زمینه حمایت از بیمار در برابر درمانها و تشخصیص اشتباه فعالیت دارند یا خیر، تاکید کرد: خدمات بیمه در بخش درمانی محدود به ارائه خدمات در بخش درمانهای کلینیک، پاراکلینیکی و غیره نیست بلکه از مرحله تشخیص تا درمان حمایت در برابر هر نوع قصور پزشکی را در برمی گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1802434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =