۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۹

العالم نوشت:

اقدام تلافی‌جویانه سوریه در فراخواندن سفیر خود از واشنگتن، باعث شد سران کاخ سفید از مواضع خود عقب‌ نشسته و به صورت رسمی اعلام کنند که آنها رابرت فورد را تنها برای مشورت فراخوانده‌اند.

 یک روز پس از آنکه اعلام شد سفیر آمریکا در دمشق به دلیل آنچه مقامات آمریکایی عدم تامین امنیت جانی وی اعلام کردند سوریه را ترک خواهد کرد و این موضوع حتی به تایید سخنگونی کاخ سفید هم رسید، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که آمریکا سفیر خود را فرا نخواندهژ بلکه وی را برای مشاوره و رایزنی به واشنگتن دعوت کرده است.

بر اساس این گزارش ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این اشتباهات را بر گردن رسانه‌های خبری انداخت و اعلام کرد واشنگتن رابرت فورد سفیر خود را از سوریه فرا نخوانده است، بلکه از وی خواسته برای مشورت به واشنگتن سفر کند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به سخنان صریح مارک تونر سخنگوی کاخ سفید که گفته بود سفیر آمریکا به دلیل عدم امنیت جانی از دمشق فراخوانده شده است، گفت:‌ ما قبل از هر چیزی فرصتی می‌خواهیم که با رابرت فورد مشاوره کرده و با او در مورد نحوه دیدگاه‌های وی در زمینه اوضاع دمشق گفتگو کنیم، وی با این ادعا که ‌اوضاع در دمشق بسیار بحرانی است و ما می‌خواهیم اندکی به او استراحت دهیم، افزود: من بار دیگر تاکید می‌کنم که او را برای رایزنی بیشتر به واشنگتن فرا خوانده‌ایم و او را خارج نکرده‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود به بیانیه‌ای اشاره کرد که پیش از این از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده در آن نسبت به تحریکات دولتی علیه فورد ابراز نگرانی کرده و نسبت به اوضاع امنیتی این دیپلماتیک آمریکایی نیز نگرانی خود را ابراز کرده بود.

نولاند بدون اشاره به تحرکات غیرقانونی فورد در سوریه از دولت این کشور خواست تا به آنچه که هجمه تبلیغاتی برای تخریب فورد خوانده بود، پایان دهد و امنیت وی را در بازگشت به دمشق تامین کند. نولاند در زمینه اقدام متقابل سوریه در بازگرداندن عماد مصطفی سفیر این کشور در واشنگتن ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفت که چیزی به ما در این زمینه اطلاع داده نشده است.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    2 2
    آمریکاییها جا زدند.