حمیدرضا محققیان سرپرست میراث فرهنگی اصفهان شد

حمیدرضا محققیان که پیش‌تر در مقام معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان فعالیت داشت ‌به‌ عنوان سرپرست این اداره‌ معرفی شد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، حمیدرضا محققیان که پیش‌تر در مقام معاون گردشگری میرث فرهنگی اصفهان فعالیت داشت ‌به‌ عنوان سرپرست این اداره‌ معرفی و از خدمات علیرضا ایزدی مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تجلیل شد.

ایزدی به مدت ۲۰ ماه، مدیریت اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان را برعهده داشت، از این پس فعالیت خود را در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه خواهند داد.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در مراسن تودیع و معارفه، با بیان اینکه وقتی به اصفهان آمدم فهمیدم که اصفهان، دیگر فقط نام بزرگی دارد، درحالی‌که مظلوم‌تر و محروم‌تر از بسیاری جهات است، اظهار کرد: اصفهانِ بی زاینده‌رود یک سنتور بی مضراب و یک تار بی‌سیم است و دردآور اینکه ببینیم اصفهان به‌واسطه تلخی‌هایی مثل فرونشست بلعیده می‌شود. قلب ایران‌زمین، اصفهان است و این قلب اگر بتپد ایران را به تپش وامی‌دارد.

وی ادامه داد: من امیدوارم آن‌چنان‌که دیگران از تمدن ایران و اصفهان یاد می‌کنند و آن را می‌شناسند، ما و مخصوصاً جوانان نیز ایران را بشناسند و برای آن احترام قائل باشند و مقابل هر هرزگی وسوسه خناسانه بایستند و با صدای بلند ایران را صدا بزنند.

ایزدی با بیان اینکه ایران به‌واسطه نقاط مقدس خود، حرف‌ها برای گفتن داشته و خواهد داشت، تصریح کرد: ما باید بهتر از هرکسی برای چیستی‌ها کیستی‌های ایران، حمایتگر آن باشیم. اینجا سرزمینی است که تمدن بشریت مدیون آن‌هاست. هنوز صدای چکش و قلم خوشنویسی مکتب اصفهان و موسیقی بی‌نظیر تاج و کسایی‌اش شنیده می‌شود و اگر همت کنید اصفهان همیشه اصفهان و قلب تپنده ایران‌زمین است.

همچنین سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: امیدوارم که بتوانم با یاری همکارانم در اداره کل، مسئولین استان وزارتخانه و به‌خصوص بخش خصوصی، امانتی که در میراث فرهنگی به عهده من گذاشته شد را به نحو احسن به سرمنزل مقصود برسانم.

حمیدرضا محققیان، ادامه داد: ظرفیت حضور دکتر ایزدی در مدت ۲۰ ماه خدمتشان در اصفهان آن‌قدر بزرگ است که امروز هیچ اشاره‌ای به اقداماتشان در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نکرد اما باید گفته شود که امسال دو قسمت روابط عمومی و بسیجِ این اداره به‌عنوان دواحد برتر کشور معرفی شدند.

وی ادامه داد: رفتن دکتر ایزدی از اصفهان باعث ناراحتی همه ما است، هرچند در سطح بالاتری در وزارتخانه مشغول خواهند شد. حسن خلق و ارتباط ایشان با بخش خصوصی که خط مقدم ما در میراث فرهنگی همیشه زبانزد بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1805098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =