حکیم در دیدار فیدان: ترکیه جریان آب برای عراق را افزایش دهد

تسنیم نوشت: رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار «هاکان فیدان»، وزیر خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد که ترکیه جریان آب برای عراق را افزایش دهد.

«سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار «هاکان فیدان»، وزیر خارجه ترکیه، تأکید کرد که سفر به عراق پیامی مهم درباره تقویت روابط عراق و ترکیه دربر دارد و افزود که عراق در پی آن است که روابط همسایگی و دوستی با عراق را به شراکت سیاسی و اقتصادی بر پایه روابط تاریخی دو کشور تبدیل کند.

در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم تأکید کرد که عراق به همه طیف‌های اجتماعی و تنوع خود به خصوص برادران ترکمان می‌بالد و آن را پلی فرهنگی و قومیتی می‌داند که عراق را به ترکیه متصل می‌کند.

حکیم با اشاره به حجم مبادلات تجاری عراق و ترکیه که به 20 میلیارد دلار می‌رسد، تأکید کرد که فرصت‌های پیش روی آنکارا بسیار فراوان و امیدوارکننده است به‌خصوص که ترکیه تجربه درخشانی در عرصه‌های کشاورزی و صنایع و گردشگری و سرمایه‌گذاری دارد.

موضوع «مسیر توسعه» نیز از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود و رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که این پروژه رابطه دو کشور را به سرنوشت دائمی آنان تبدیل می‌کند و ابراز اطمینان کرد که دو کشور می‌توانند چالش‌های موجود در روابطشان را به فرصت‌های امیدوارکننده تبدیل کنند.

حکیم همچنین خواستار همکاری و هماهنگی کامل ترکیه با عراق در بخش امنیتی برای حل و فصل چالش‌های امنیتی و رعایت حاکمیت ارضی عراق در مبارزه با تروریسم شد و ابراز امیدواری کرد که ترکیه جریان آب برای عراق را افزایش دهد و فناوری‌های پیشرفته خود برای مدیریت بهینه منابع آبی به عنوان یک نیاز بشری را در اختیار عراق قرار دهد.

وی بر ضرورت تسهیل در صدور روادید و پروانه اقامت برای شهروندان عراقی تأکید کرد و افزود که ترکیه از مهم‌ترین مقاصد گردشگری شهروندان عراقی است.

حکیم تأکید کرد که به نقش ترکیه در تقویت ثبات در منطقه اعتماد دارد.

وی همچنین توضیح داد که جریان حکمت ملی عراق همواره به اصل اعتدال و میانه‌روی و گفت‌وگو برای حل مشکلات باور داشته و دارد و از موضع فیدان در تحسین مواضع و گام‌های سیاسی جریان حکمت ملی قدردانی کرد.

حکیم بار دیگر بر حمایت از دولت محمد شیاع السودانی و اقدامات آن در تقویت روابط عراق با کشورهای همسایه و جهان و نیز در بهبود خدمات و تأمین فرصت‌های شغلی و تحکیم روابط میان شهروند و نظام سیاسی کشور تأکید کرد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1805353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =