تازه‌ترین ساخته لین رمزی فیلمساز زن اسکاتلندی برنده جایزه بهترین فیلم پنجاه و پنجمین دوره جشنواره فیلم لندن شد.

به گزارش خبرآنلاین، «باید درمورد کوین صحبت کنیم» اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه جشنواره کن به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

این فیلم براساس رمانی برنده جایزه نوشته لایونل شرایور ساخته شده و تصویری تزلزل‌ناپذیر از ارتباط پرآشوب یک مادر (با بازی تیلدا سوئینتن بازیگر برنده اسکار) با پسرش ارائه می‌دهد.

فیلم لین رمزی برای دریافت جایزه اصلی جشنواره فیلم لندن 2011 هشت رقیب دیگر از جمله «فاوست»‌ برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن و «فرزندان»‌ با بازی جرج کلونی را شکست داد.

جان مدن رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم لندن چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه جشنواره درباره «باید درمورد کوین صحبت کنیم»، گفت: «این فیلم با نگاهی بی‌نظیر که فیلمسازان بزرگ از تمام سبک‌های سینما را به هم پیوند می‌دهد، ساخته شده است.»

جایزه بهترین چهره تازه‌کار بریتانیا به کندیس راید برای بازی در فیلم «
Junkhearts» اعطاء شد. این جایزه برای تقدیر از استعدادهای جدید سینمای بریتانیا در نظر گرفته شده و دستاوردهای یک نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان یا بازیگر تازه‌کار را مورد تجلیل قرار می‌دهد.

«
Las Acacias» به کارگردانی پابلو جرجلی فیلمساز آرژانتینی برنده جایزه ساترلند جشنواره فیلم لندن شد که به کارگردان بدیعترین و خلاقترین فیلم اول به نمایش درآمده در جشنواره اعطا می‌شود.

جایزه گریرسن بهترین مستند هم به «در ورطه: داستانی از مرگ، داستانی از زندگی» ساخته ورنر هرتسوگ رسید که درباره بند اعدامی‌هاست.

همان‌طور که قبلا اعلام شد دیوید کراننبرگ کارگردان کانادایی و رالف فاینس بازیگر بریتانیا جایزه «دوستی موسسه فیلم بریتانیا» را دریافت کردند که بالاترین جایزه این موسسه است.

پنجاه و پنجمین دوره جشنواره فیلم لندن 12 اکتبر (20 مهر) با فیلم «360» به کارگردانی فرناندو میرلس با بازی جود لاو، ریچل وایس و آنتونی هاپکینز آغاز شد و روز پنجشنبه با «دریای عمیق آبی» به کارگردانی ترنس دیویس با بازی ریچل وایس به پایان می‌رسد.

جشنواره فیلم لندن را مؤسسه فیلم بریتانیا BFI برپا می‌کند و از آن به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی بریتانیا یاد می‌شود. اولین دوره جشنواره لندن سال 1956 برگزار شد.

رویترز / 27 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =