احتمال تعطیل شدن اصفهان در روز دوشنبه/کارگروه اضطرار آلودگی هوا امشب تشکیل می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان از احتمال تعطیلی ادارات اصفهان به دلیل آلودگی شدید هوا در روز دوشنبه خبر داد و گفت: شاخص کیفی هوا در برخی ایستگاه به رنگ قرمز درآمده و در برخی ایستگاه ها به وضعیت خطرناک رسید.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، منضور شیشه فروش اظهار کرد: کانون های گرد و غبار در کویرهای مرزهای سمنان و شمال اردستان فعال شده است و شرایط پیش آمده ناشی از فعال شدن کانون های گرد و غبار در شرق و شمال استان است.

وی افزود: وزش تندبادهای لحظه ای سبب خیزش گرد و غبار و نفوذ آن به اکثر مناطق استان بویژه شمال، شرق و مرکز آن شده است که کاهش میدان دید، افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا را به همراه داشت.

با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوا در برخی ایستگاه به رنگ قرمز درآمده و در برخی ایستگاه ها تا ۳۰۰ (AQI) نیز رسیده است، تاکید کرد: این شرایط و ماندگاری توده هوا تا فردا وجود دارد اما امید است با تغییرات جوی و وزش باد غربی از بعدازظهر فردا از غلظت آلاینده ها کاسته شود.

شیشه فروش گفت: صبح امروز جلسه اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد، امشب باز هم جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا تشکیل می‌شود و نتیجه نهایی جلسه درباره تعطیلی فردا متعاقباً اعلام خواهد شد، چرا که باید اطلاعات کافی را از دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله هواشناسی دریافت کنیم.

وی ادامه داد: در جلسه صبح امروز تصمیم هایی اتخاذ شد از جمله ممنوعیت هرگونه فعالیت منجر به افزایش گرد و غبار مانند تولید مصالح ساختمانی در شمال و شرق اصفهان، ممنوعیت تردد کامیون های حمل مصالح ساختمانی، اعمال کنترل بیشتر پلیس بر تردد خودروهای دودزا و دارای بار آلاینده و کاهش فعالیت کارخانه هایی که بار آلایندگی دارند.

وی همچنین تاکید کرد: مردم به‌ویژه افراد آسیب پذیر و بیماران قلبی ریوی تا جای ممکن از تردد در فضای باز پرهیز کنند و در صورتی‌که ناچار به تردد هستند از ماسک استفاده کنند.

گفتنی است از ابتدای سال تاکنون ۴۵ روز هوای ناسالم به دلیل گردو غبار در اصفهان ثبت شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1806662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =