مروری بر حوادث صبح ایران در شنبه 7 آبان 1390

شیطان در ملاءعام شلاق خورد

ایسنا نوشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان فریدون‌کنار، عامل افیونی معروف به «شیطان» را دستگیر کردند.
در پی کسب خبری از منابع اطلاعاتی مبنی بر فعالیت فردی معروف به «شیطان» در امر تهیه و توزیع گسترده موادمخدر صنعتی در سطح شهرستان فریدون‌منار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت. در ادامه تحقیقات پلیس، ماموران پس از انجام کار اطلاعاتی و شناسایی متهم، پس از هماهنگی با مراجع‌قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از محل مقادیری موادمخدرصنعتی از نوع شیشه را کشف و ضبط کردند.
بنابر اعلام فرماندهی انتظامی استان مازندران، متهم که دارای سوابق کیفری نیز بوده پس از سیر مراحل قانونی به شلاق در ملاء عام محکوم و حکم صادره با اتخاذ تدابیر انتظامی اجرا شد.
 

 

 

زوج شیاد با فروش خودروهای واهی از پزشکان کلاهبرداری می‌کردند

روزنامه جام‌جم نوشت: زن و شوهری که با راه‌اندازی شرکت‌های کاغذی به بهانه فروش خودروهای مدل بالا به پزشکان، از آنها کلاهبرداری می‌کردند، در تهران دستگیر شدند.
رسیدگی به این پرونده از روز 27 بهمن سال گذشته در پی شکایت یک مرد پزشک مبنی بر این که مدیر یک شرکت بازرگانی او را فریب داده و 50 میلیون تومان از وی کلاهبرداری کرده است، در دستور کار ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
شاکی به پلیس گفت: قصد خرید یک خودروی مدل بالا را داشتم تا این که چند هفته پیش در روزنامه‌ای آگهی یک شرکت بازرگانی را خواندم که فعالیتش فروش خودروی مدل بالای اقساطی آن هم فقط به پزشکان بود. شاکی اضافه کرد: به محل شرکت در خیابان فیاض‌بخش تهران رفتم که مدیر شرکت گفت نیمی از پول خودرو را نقدی و بقیه را اقساطی تحویل می‌گیرد. بابت خرید خودرو 50 میلیون تومان نقدی پرداخت کردم و یک خودروی مدل بالا تحویل گرفتم.
خودروی واهی 50 میلیون تومان آب خورد
شاکی یادآور شد: با تحویل خودرو، ثبت سند به نام من، به چند هفته بعد موکول شد تا این که مدیر شرکت پس از چند روز مرا به دفتر کارش دعوت کرد و با ادعای این که برگه گمرک خودروی فروخته شده به من مشکل دارد، خواست تا با تحویل دادن خودرو، یک خودروی مدل بالای دیگر با همان شرایط اقساطی دریافت کنم که بناچار پذیرفتم. وی اضافه کرد: چند روز بعد وقتی برای تحویل گرفتن خودروی جدید به محل شرکت رفتم، دیدم زن و مردی که آنجا را اداره می‌کردند، محل اجاره‌ای را تحویل صاحبخانه داده و به مکان نامعلومی رفته‌اند.
ردپای کلاهبردار حرفه‌ای
ماموران با استعلام از سامانه پلیس متوجه شدند تصویر چهره‌نگاری مرد متهم با یک کلاهبردار سابقه‌دار به نام محمود مطابقت دارد. بنابراین پاتوق‌های احتمالی او و زنی که همدستش بود، تحت نظر گرفته شد.
در ادامه تحقیقات، ‌ده‌ها پزشک دیگر نیز با حضور در مرکز پلیس و ارائه شکایت‌هایی مشابه اعلام کردند در دام یک زن و مرد کلاهبردار گرفتار شده‌اند.
به این ترتیب چند روز پیش متهمان فراری در خانه‌ای اجاره‌‌ای در جنوب تهران شناسایی و دستگیر شدند. با انتقال متهمان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی، در بازجویی از آنها معلوم شد متهمان زن و شوهر هستند.
اعتراف به شیادی از پزشکان
مرد متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: چندی پیش با آزادی از زندان، کلاهبرداری‌هایم را دوباره شروع کردم؛ به طوری که من و همسرم با اجاره دفتر کار در خیابان‌های فیاض‌بخش، ستارخان و شیراز، در زمینه خرید و فروش خودروهای مدل بالا فعالیتمان را شروع کردیم. در ادامه با درج آگهی فروش خودروی اقساطی به پزشکان در روزنامه‌ها، از آنها کلاهبرداری می‌کردیم. همسرم نیز نقش منشی را ایفا می‌کرد. متهم با اشاره به کلاهبرداری 500 میلیون تومانی از پزشکان تهرانی گفت: ابتدا خودروهایی را که به مدت یک هفته اجاره کرده بودیم، به خریداران تحویل می‌دادیم و از 50 تا 70 میلیون تومان از آنها دریافت می‌کردیم و تعهد می‌گرفتیم بقیه پول خودرو را به طور اقساطی پرداخت کنند. دوباره آنها را فریب داده و دیگر خودرویی تحویلشان نمی‌دادیم. در پی اعتراف متهم، همسرش نیز به همدستی با او اعتراف کرد.

 

 

خودکشی با شلیک گلوله

روزنامه خراسان نوشت: مرد معلول 60ساله ای در مشهد با شلیک گلوله از اسلحه شکاری خودکشی کرد. این حادثه عصر چهارشنبه گذشته در بولوار هنرستان مشهد زمانی رخ داد که همسر متوفی برای خرید از منزل بیرون رفت اما وقتی دوباره به منزل بازگشت در اتاق از داخل قفل شده بود و او هرچه تلاش کرد نتوانست در را باز کند. این زن که نگران شوهرش شده بود با فرزندانش تماس گرفت و سپس آن ها با تخریب قفل در وارد اتاق شدند اما با دیدن صحنه تاسف بار خودکشی، پلیس 110 را در جریان ماجرا قرار دادند.دقایقی بعد ماموران کلانتری شهرک ناجا به محل حادثه آمدند و با حفظ صحنه، موضوع خودکشی مرد 60ساله را به قاضی شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند.
باحضور مقام قضایی در محل تحقیقات در این باره آغاز شد. بررسی های قضایی مشخص کرد: مرد 60ساله که دارای تحصیلات عالیه بوده یک سال قبل بر اثر سکته مغزی، دچار فلج عضلانی شده و روی ویلچر به زندگی خود ادامه می داد و همین موضوع موجب بروز برخی ناراحتی های روحی و افسردگی در این مرد شده بود که به همراه همسرش در منزل محل حادثه سکونت داشت. همچنین ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که متوفی قبل از آن که دچار سکته مغزی شود ورزشکار بوده و با داشتن مجوز سلاح شکاری دولول، به شکار نیز می رفته است. این گزارش حاکی است: یک عدد مرمی و پوکه مربوط به اسلحه شکاری نیز در محل کشف شد که توسط کارشناس سلاح مورد تایید قرار گرفت و سپس برای انجام آزمایش به بخش اسلحه شناسی منتقل شد.

 

 

مرگ خاموش3 عضو یک خانواده تهرانی

روزنامه جام‌جم نوشت: در پی 2 حادثه جداگانه گازگرفتگی در منطقه بریانک و نارمک تهران، 3 عضو یک خانواده در پی مسمومیت با گاز منواکسیدکربن فوت کردند و یک دختر نوجوان نجات یافت.
ساعت 24/11 روز پنجشنبه گذشته ـ 5 آبان ـ زنی در تماس با سامانه 125 آتش‌نشانی تهران خبر داد بوی نامطبوع گاز از خانه همسایه‌اش به مشام می‌رسد. دقایقی بعد با حضور آتش‌نشان‌ها در محل ـ که طبقه اول ساختمانی در منطقه بریانک، خیابان حسام‌الدین بود ـ معلوم شد همسایه‌ها چند بار زنگ در خانه را به صدا درآورده‌اند، اما زن همسایه در را باز نکرده است.
به این ترتیب آتش‌نشان‌ها با شکستن قفل در آپارتمان و ورود به آنجا، با اجساد یک دختر 8 ساله، یک پسر 10 ساله و مادر آنها مواجه شدند. با اطلاع موضوع به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای جنایی، اجساد 3 عضو خانواده تهرانی به پزشکی قانونی منتقل شد. در بررسی‌های بیشتر از سوی آتش‌نشان‌های ایستگاه 85 معلوم شد مرگ خاموش زن تهرانی و 2 فرزندش در پی نشت گاز منواکسید کربن آبگرمکن دیواری و بخاری خانه‌شان بوده است. تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.
دومین حادثه
گزارش دیگری نیز حاکی است 40 دقیقه بعد از این حادثه، آتش‌نشان‌های ایستگاه 71 تهران درپی تماس مردمی اطلاع یافتند بوی نامطبوع گاز در فضای یک ساختمان پیچیده و احتمال دارد اعضای خانواده یکی از همسایه‌ها دچار گازگرفتگی شده باشند. دقایقی بعد از این تماس، آنها برای نجات آن خانواده به ساختمانی در میدان 93 نارمک اعزام و وارد خانه شدند. آتش‌نشان‌ها به محض ورود مشاهده کردند دختر نوجوان خانواده بیهوش شده است که بلافاصله او را به تراس خانه بردند و با انجام عملیات احیا برای وی، دختر نوجوان با تلاش آتش‌نشان‌ها زنده ماند. در بررسی از این محل معلوم شد نقص فنی آبگرمکن دیواری خانه و انتشار گاز منواکسید کربن باعث وقوع این حادثه گازگرفتگی شده که خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

 

 

قتل دختر جوان در بزرگراه و دستگیری یک مظنون

روزنامه خراسان نوشت: دختر جوانی در یکی از بزرگراه های مشهد به ضرب چاقو کشته شد.
ساعت حدود 21 شب پنج شنبه گذشته شهروندان دختر جوانی را در حاشیه بزرگراه در حالی مشاهده کردند که بر اثر وارد آمدن ضربات چاقو غرق در خون بود و از درد به خود می پیچید. آنان بلافاصله با مرکز فوریت های پزشکی 115 تماس گرفتند و دقایقی بعد دختر 25 ساله به بیمارستان شهیدهاشمی نژاد منتقل شد. اما اقدامات درمانی و تلاش پزشکان برای نجات وی به نتیجه نرسید و این دختر بر اثر خون ریزی و شدت ضربات وارده به سمت چپ بدنش جان خود را از دست داد.
با مرگ این دختر، پرسنل بیمارستان موضوع را به پلیس 110 اطلاع دادند. در پی دریافت این خبر، ماموران کلانتری طبرسی جنوبی عازم بیمارستان شدند و با تایید ماجرای جنایی، مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر(قاضی ویژه قتل عمد) اعلام کردند. عقربه های ساعت بیمارستان 22 شب را نشان می داد که مقام قضایی به همراه پزشک قانونی، اکیپ بررسی صحنه جرم و کارآگاهان پلیس جنایی، وارد بیمارستان شدند و بدین ترتیب تحقیقات قضایی و پلیسی درباره چگونگی این جنایت، ادامه یافت.
بررسی های میدانی قاضی ویژه قتل عمد بیانگر آن بود که مقتول در یک کافه قنادی در بولوار خیام شمالی مشغول به کار بوده که ساعتی قبل به دست فرد ناشناسی در انتهای سی متری طلاب و در بزرگراه با ضربات کارد مجروح شده است. سرنخ مهم این ماجرا زمانی به دست آمد که ماموران اورژانس گوشی تلفن همراه مقتول را که در صحنه حادثه افتاده بود، تحویل مقام قضایی دادند. تحقیقات کارآگاهان روی شماره تلفن ها که با دستور قاضی ویژه قتل عمد آغاز شده بود، نشان داد که قبل از وقوع جنایت افرادی با این دختر جوان تماس گرفته اند.
این گزارش حاکی است: با انتقال جسد به پزشکی قانونی برای انجام معاینات دقیق تر درباره علت مرگ این دختر، سرنخ های این پرونده جنایی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی پی گیری شد. کارآگاهان طی یک عملیات هماهنگ موفق شدند یکی از افرادی که با دختر جوان در ارتباط بوده را دستگیر کنند. بازجویی از این جوان درباره چگونگی رابطه اش با مقتول در حالی ادامه دارد که طبق نظریه های پزشکان، دختر یاد شده به طور ناگهانی مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته است چرا که هیچ گونه آثار و علایم دفاعی روی دست و یا اعضای بدنش وجود نداشت.

 

 

مرد معتاد با هدف سرقت النگو دختر 4 ساله را ربود

روزنامه جام‌جم نوشت: مرد معتادی که پس از ربودن یک دختر 4 ساله اصفهانی و سرقت النگوهای طلایش، او را مقابل یکی از پایانه‌های شهر رها کرده و متواری شده بود، از سوی ماموران انتظامی دستگیر شد.
چند روز پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی اصفهان از گم شدن دختر 4 ساله‌اش خبر داد و برای پیدا کردن او درخواست کمک کرد. در تحقیق از شاکی معلوم شد، دختر خردسال وی روز حادثه برای بازی کردن با بچه‌های همسایه از خانه‌شان خارج شده و دیگر بازنگشته است. درپی این شکایت، تحقیقات پلیسی برای یافتن کودک گمشده آغاز شد تا این‌که چند ساعت بعد از حادثه، مردی با مرکز پلیس تماس گرفت و خبر داد که یک دختر خردسال را مقابل یکی از پایانه‌های شهر پیدا کرده و گمان می‌کند او گم شده است. در پی این خبر، ماموران به محل مورد نظر ـ پایانه ـ اعزام شدند و کودک را تحویل گرفتند. در ادامه معلوم شد او همان دختر 4 ساله است که ماموران در جستجویش بوده‌اند.
دختر کوچولو ربوده شده بود
به این ترتیب کودک تحویل خانواده‌اش شد و ماموران در تحقیق از دختر خردسال متوجه شدند، مرد جوانی به بهانه پرسیدن آدرس، او را ربوده و با انتقال به محوطه پایانه، وی را کتک زده و النگوهای طلایش را سرقت کرده است.
با اطلاعات به دست آمده از کودک ربوده شده، جستجوها برای دستگیری آدم‌ربای سارق آغاز شد. در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران هنگام گشتزنی در محوطه پایانه یک مرد معتاد را شناسایی کردند و متوجه شدند او شبیه همان مردی است که دختر خردسال مشخصاتش را در اختیار پلیس قرار داده بود. بنابراین مرد معتاد دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
در بازجویی از متهم، وی اعتراف کرد برای تامین هزینه اعتیادش، سرقت می‌کرده به طوری که روز حادثه با دیدن دختر 4 ساله در خیابان به او نزدیک شده و به بهانه پرسیدن آدرس، دستمالی را جلوی دهانش گرفته و او را ربوده است. مرد کودک‌ربا در ادامه تحقیقات اعتراف کرد، پس از ربودن کودک، او را به محوطه پایانه برده و پس از کتک زدن، النگوهای طلای دختر خردسال را سرقت و تهدید کرده ماجرا را به خانواده‌اش نگوید. بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات برای کشف طلاهای دزدیده شده از دختر 4 ساله و دیگر جرایم متهم معتاد ادامه دارد.

 

 

راننده جوان امانتدار 120 میلیون تومان پول و طلا بود

روزنامه جام‌جم نوشت: یک راننده یه زدی کیف حاوی پول و طلای 120 میلیون تومانی یک طلافروش را که درون خودرویش جا مانده بود، بدون دریافت مژدگانی به صاحبش تحویل داد.
این جوان دانشجو که برای تامین هزینه زندگی‌اش، با خودروی سمند مسافرکشی می‌کند، چند روز پیش کیف یکی از مسافران را که حاوی پول و طلا بود، مشاهده کرد. در پی این اقدام نیکوکارانه،‌ با این جوان به گفت‌وگو پرداخته ایم که می‌خوانید:
گفت‌وگو با راننده نیکوکار
از خودتان بگویید؟
محمدعلی بهروان، متاهل هستم و یک دختر 10 ماهه دارم. در رشته مهندسی فناوری اطلاعات در یزد درس می‌خوانم و 3 سال است که با مسافرکشی، هزینه زندگی خانواده‌ام را تامین می‌کنم.
چطور متوجه جا ماندن کیف مرد طلافروش در خودرویتان شدید؟
ساعت 10 صبح در میدان ابوذر شهر یزد مردی سوار خودرویم شد و خواست او را دربست به پاساژ کویتی در میدان شهید بهشتی ببرم. پس از رساندن وی به مقصدش، دوباره به سمت میدان ابوذر رفتم.
بعد چی شد؟
چون مسافری نبود بناچار تصمیم به بازگشت به خانه گرفتم. در میانه راه طبق عادت، صندلی عقب خودرو را نگاه کردم تا نکند اموالی از مسافران جا مانده باشد. در همین موقع متوجه کیفی در صندلی عقب شدم. بلافاصله به پاساژ کویتی رفتم و به جستجوی صاحب کیف پرداختم، اما خبری از او نشد.
بعد چه کار کردید؟
کیف را باز کردم تا شاید نام و نشانی از آن مسافر بیابم. تعدادی کارت طلافروشی همراه پول و طلا ـ که بعدا فهمیدم ارزش آن 120 میلیون بوده ـ درون کیف بود. بلافاصله با شماره درج شده روی کارت تماس گرفتم و به مردی که پاسخم را داد، گفتم شما کیفی گم نکرده‌اید که ابتدا گفت نه، 10 دقیقه بعد دوباره همان مرد تماس گرفت و گفت کیفش را گم کرده و نمی‌دانسته فرد تماس گیرنده واقعا کیفش را یافته است یا نه؟
چطور کیف پر از طلا و پول را به صاحبش تحویل دارید؟
وقتی او مشخصات محتویات کیف را گفت، مطمئن شدم درست می‌گوید و کیف حاوی پول و طلا متعلق به اوست. بنابراین با دریافت آدرس مرد طلافروش، آن را به محل کارش برده و تحویل او دادم.
واکنش مالباخته در مقابل این عمل نیکوکارانه چه بود؟
مرد طلافروش خواست 500 هزار تومان به عنوان مژدگانی به من بدهد اما من قبول نکردم. چرا که کارم فقط یک وظیفه انسانی بود.
اکنون چه احساسی دارید؟
خیلی خوشحالم و از این که امانتدار بودم، وجدانم راحت است.
وسوسه نشدید کیف پول و طلاها را بردارید؟
نه، باوجود این که 10 میلیون تومان بدهی داشتم، اما باز هم وسوسه نشدم. من با این کار در یک امتحان بزرگ الهی قرار گرفتم، خوشحالم که پیروز از آن بیرون آمدم.
واکنش همسرتان به این کار چه بود؟
او وقتی ماجرا را شنید، خیلی خوشحال شد و از من تشکر کرد که امانتی را به صاحبش رسانده‌ام.
آخرین گفته؟
از همه مردم بویژه رانندگان ـ که همکاران من هستند ـ می‌خواهم در هر کاری وجدان خود را قاضی کنند و هرگاه اموالی از مسافران در خودرویشان جا ماند، آن را به صاحبش تحویل دهند تا پیش خود و خداوند روسفید شوند.‍

 

 

گتوند لرزید

فارس نوشت: زمین لرزه‌ای به قدرت 4.6 در مقیاس امواج درونی زمین، ریشتر، بامداد امروز شهرستان گتوند را لرزاند. فرماندار شهرستان گتوند زمان وقوع این زلزله را ساعت 2:18 بامداد امروز اعلام کرد.
قدرت‌الله امانی‌پور افزود: تاکنون گزارشی از خسارت و تلفات احتمالی این زلزله گزارش نشده است. وی از تشکیل ستاد حوادث غیرمترقبه در فرمانداری گتوند خبر داد و گفت: در صورتی که به هر یک از شهروندان ساکن در مناطق شهری و روستایی بر اثر زلزله خسارتی وارد آمده است به فرمانداری گزارش دهند.
شهرستان گُتوند یکی از شهرستان‌های استان خوزستان است، مرکز این شهرستان شهر گتوند است.

 

 

زمین لرزه 3.5 ریشتری در بیرجند

فارس نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از وقوع زمین‌لرزه 3.5 ریشتری در حدفاصل بیرجند و یزد خبر داد. محمد علی آخوندی با بیان اینکه زمین‌لرزه 3.5 ریشتری ساعت 22 و 25 ثانیه جمعه‌شب در محدوده سرزمینی استان یزد اتفاق افتاد، اظهار داشت: این زمین‌لرزه در عمق 5 و در موقعیت 32.53 شمالی و 58.52 شرقی رخ داد.
وی ادامه داد: محل دقیق زمین‌لرزه در 74 کیلومتری بیرجند، 97 کیلومتری نایبند یزد، 110 کیلومتری آرین‌شهر قاین و 743 کیلومتری شهر تهران بوده است.
مدیر کل مدیرت بحران استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی استانی زلزله‌خیز است، افزود: در صورتی که زمین‌لرزه‌ای از 4 ریشتر به بالا در استان رخ دهد ما مانور آمادگی برگزار می‌کنیم.

28245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی از کرمانشاه IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    2 0
    ترا به خدا این اخبار مردانگی ها رو به صورت مداوم در صفحه اول خبرانلاین بگذارید که خیلی از کیف قاپ ها خجالت بشن . من به نوبه خودم دست این راننده ""پوریای ولی""رو میبوسم. کاش من مثل تو بودم!