متشنج شدن اوضاع در کرکوک و إعمال مقررات منع آمد و شد

ایسنا نوشت: یک منبع امنیتی عراقی در استان کرکوک امروز (شنبه) اعلام کرد چادرهای تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی عملیات مشترک مورد اصابت گلوله افراد ناشناس قرار گرفت.

به نقل از بغداد الیوم، این منبع خاطرنشان کرد چادرهای تحصن کنندگانی که خواهان بازگشایی مسیر کرکوک-اربیل بودند، در معرض تیراندازی گروه‌های ناشناس قرار گرفت.

شامگاه شنبه درگیری شدیدی میان طرفداران حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی و معترضان به تحویل مقر ستاد عملیات کرکوک به حزب دموکرات رخ داد.

در همین راستا، فرماندهی پلیس کرکوک از مردم خواست تا به محل‌های سکونت خود بروند و خیابان‌ها را تخلیه کنند و به شعارها و سخنان دروغین گوش ندهند.

فرماندهی پلیس کرکوک تاکید کرد که مقررات منع آمد و شد را در تمامی مناطق این شهر اجرا می‌کند.

یک منبع امنیتی در استان کرکوک امروز اعلام کرد که در پی رخدادهای خونین در این استان، یک تن کشته شده و ۱۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

شبکه خبری رووداو گزارش داد که تنش امنیتی در کرکوک تیراندازی در این شهر بعد از حمله طرفداران بارزانی به خیمه‌های تحصن کنندگان‌ عرب و ترکمان مقابل مقر فرماندهی عملیات استان ادامه دارد.

یکی از معترضان عرب حاضر در نزدیکی مقر ستاد عملیات کرکوک از محمد شیاع السودانی نخست وزیر خواست تا تصمیم خود مبنی بر واگذاری کرکوک به کردها را لغو کند و آن را به حزب دموکرات (بارزانی) ندهد تا از ریختن خون مردم کرکوک جلوگیری شود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1809027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =