جاسوس اسرائیل در صنایع نظامی و دفاعی ایران چه زمانی شناسایی شد؟

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی مقامات وزارت دفاع شروع خرابکاری در صنایع نظامی و دفاعی ایران به سال ۱۳۹۳ باز می گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۹ شهریور ماه بود که سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبری مهم از پیشگیری و خنثی سازی یک خرابکاری در صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش حفاظت اطلاعات وزارت دفاع توانسته است بزرگترین عملیات خرابکاری در صنایع موشکی، هوایی و فضایی وزارت دفاع را کشف و خنثی کند.

به مرور اما جزئیاتی بیشتر از کشف این توطئه و خرابکاری علیه صنایع نظامی و دفاعی ایران منتشر شد.

براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از این خرابکاری که از سوی سردار فرحی، جانشین وزیردفاع مطرح شد؛ «ماجرای شروع این خرابکاری به سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد که در جریان آن، یک جاسوس (ج.الف) به سه نفر در اروپا و آسیا وصل می‌شود.»

در آن مقطع یکی از تیم‌های جاسوسی در صنایع دفاعی ضربه می‌خورد و همه‌شان بازداشت می‌شوند و اعتراف می‌کنند که دشمن به شدت دنبال اطلاعات از قطعاتی مثل کانکتورها است.

کارشناسان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع همه را زیر نظر گرفتند و روی آنها سوار شدند ولی موساد نمیدانست که همه طرح ریزی‌هایشان رصد می‌شود.

جاسوسِ تحت نظر، در زمان بندی‌های مختلف، افراد مورد نظر دیگری را ملاقات می‌کرد و از بازار قطعات چند کشور اروپایی و آسیایی بازدید کردند و با برخی وارد مذاکره شدند.

۴ سال بعد در سال ۹۷، هزاران کانکتور با شیوه‌های مختلف وارد شد که شامل کانکتورهای ۳۲ پین و ۱۰ پین جنگی کاپلاژی میشد که در صنعت هوافضا کارایی بسیاری دارند.

این قطعات طوری آلوده شده بودند که در زمان بندی‌های مشخص منفجر شده و ارتباط قطعات و کابل‌های داخل موشک را قطع کند و در این صورت موشک دچار اختلال شدید می‌شد.

۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1809121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =