سرپرست کمیته امداد گفت: ما اگر بخواهیم تفکر«چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است» را گسترش دهیم، باید تمامی فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و... کشورمان در خارج از کشور را متوقف کنیم.

  به گزارش خبرآنلاین، حسین انواری شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما در پاسخ به مجری برنامه درباره فعالیت های خارج از کشور کمیته امداد، گفت:لبنان اولین کشوری بود که به دستور حضرت امام کمیته امداد در آن حاضر شد و خدماتی را ارائه کرد و در ادامه هم ما این فعالیت ها را درچند کشور دیگر با هماهنگی وزارت خارجه و ضرورت هایی که دولت تشخیص دادند، انجام دادیم.
 وی با اشاره به فعالیت کمیته امداد در 6 -7 کشور بدون نام بردن از آنها، افزود: البته کار ما انتقال الگوها در حوزه حمایتی است و حتی اکنون کشورهایی که انقلابهای در آنها رخ داده ،مبارزانشان به ما رجوع می کنند و علاقمند هستند که این شاکله را که امام راحل بنیان گذاشتند، در کشور خودشان استفاده کنند . ما هم به دنبال این هستیم که این مدل را بومی و ترویج کنیم.
مجری برنامه در ادامه از سرپرست کمیته امداد سوال کرد فکر نمی کنید با توجه به مشکلات زیاد محرومین در کشور« چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؟» انواری در پاسخ، گفت: ما اگر بخواهیم تفکر«چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است» را گسترش دهیم باید کلیه فعالیت ها کشورمان در خارج از کشور را متوقف کنیم. چرا که به خیلی از آنها در داخل نیاز داریم . درحالی که این فعالیتها کمکی به حوزه دیپلماسی عمومی ما است.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات کمیته امداد در خارج از کشوربا جهت گیری های سیاسی نیست، تصریح کرد: البته می توان از این خدمات برای تقویت ارتباطات بین المل خود استفاده کرد تا بستری برای روابط سیاسی باشد تا دستگاه های متولی کار ان را انجام دهند.
انواری درباره بودجه کمیته امداد هم گفت: بودجه ما در مجموع سه هزار میلیارد تومان است که از این مقدار دو هزار میلیارد از طریق بودجه دولتی و یک هزار میلیارد آن از طریق کمک های مردمی به دست می آید.
/212 47
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =