شعبده‌بازی روسیه با بمب غول‌پیکری که کابوس اوکراین شده/ عکس

روسیه با مجهز کردن بمب‌های غول‌پیکر FAB-1500 به تجهیزات کنترلی سلاحی ویرانگر و نقطه زن ساخته است که می‌تواند به کابوس بزرگ اوکراین در جنگ جاری تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روس‌ها مدت‌ها است که روی تبدیل کردن بمب‌های سقوط آزاد خود به مهمات هدایت‌شونده دقیق کار می‌کنند و در تازه‌ترین نمونه مدعی ساخت کیت هدایت دقیق برای بمب‌های غول‌پیکر FAB-1500 شده‌اند.

به دلیل طراحی خاص این بمب‌های غول‌پیکر تبدیل کردن آن‌ها به مهمات هدایت دقیق کار بسیار دشواری است که اکنون بر اساس ادعای یک خلبان نظامی سابق روسی در کانال فایتربمبر به حقیقت پیوسته است.

شعبده‌بازی روسیه با بمب غول‌پیکری که کابوس اوکراین شده/ عکس

هدایت دقیق و نقطه زن کردن بمب یک و نیم تنی FAB-1500 با سر جنگی غول‌پیکر ۷۰۰ کیلوگرمی خبری ترسناک برای ارتش اوکراین خواهد بود. این بمب‌های غول‌پیکر تا پیش از عملا در میدان نبرد امکان استفاده نداشتند چرا که جنگنده‌ها برای رها کردنشان باید به فضا محافظت‌شده با پدافند وارد شده و عملا خود را به خطر می‌انداختند.

روس‌ها قبلا بمب‌های نیم تنی FAB-500 را به کیت هدایتی مجهز کرده بودند.

شعبده‌بازی روسیه با بمب غول‌پیکری که کابوس اوکراین شده/ عکس

حالا با قابلیت گلاید و هدایت دقیق می‌تواند این بمب‌ها را از فاصله‌ای ایمن به سمت میدان نبرد و تاسیسات حیاتی دشمن پرتاب کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده این بمب‌های هدایت دقیق برای استفاده در جنگنده‌ بمب‌افکن‌های سوخو ۳۴ فولبک طراحی شده‌اند و هر جنگنده می‌تواند دو بمب را با خود به آسمان ببرد.

سوخو ۳۴ یکی از برترین جنگنده‌های روسیه است که قابلیت به کارگیری طیفی گسترده از مهمات از جمله موشک هایپرسونیک کینژال را دارد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1810238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • کسرا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    هیچ غلطی نمی تونه بکنه اکراین در حال پیش روی است کمونیست باید از بین بره کثیف تر از کمونیست نیست مردم یکبار دیگر با خیانت عده ای دردست کمونیست افتادند
    • وِی SC ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      50 9
      اوکراین کمونیست نیست؟!! اوکراین و روسیه هردوتاشون باقی مانده شوروی هستند و هیچگاه به نفع ایران قدمی برنداشتن ، اوکراین همیشه به ضرر ایران در سازمان ملل رای داده ، روسیه هم اگه به نفع ایران رای داده براش منافع داشته. حالا موندم شما چرا دلباخته و سینه‌چاک اوکراین شدین!! هردوتاشون مثل هم هستن و خیر ایران رو نمیخوان
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      به این منفیها توجه نکن اینا همون .... معروف هستن
    • ص د IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      15 10
      عزیزم کاری ندارم روسیه چی هست ضمن اینکه در اوکراین این ناتو یعنی غربی ها هستن به طور غیرمستقیم وتحت پوشش اوکراین با روسیه می جنگن تا یکی اگه بتونن بزنن چندتا می خورن روسیه این توان و آمادگی را دارد در برابر غرب و آمریکا قرار بگیرد مثلاً همین ایران خودمون در دفاع و جنگ حرف واسه گفتن دارد چون عملاً از این نظر خودشوارتقا داده
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    چه ابی از دهن خبرگزاری های داخلی سرازیر میشه اسم روسیه میاد
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    17 75
    سلام آمریکا جنگ رابه روسیه جهت خستگی نیروهای نظامی روسیه بعدباچنگ نرم روسیه رابه چند کشورکوچگ تقسیم کندجهت نجات اگراین جنگ جهانی علیه روسیه شروع وتمام زیرساخته های نظامی روسیه رانابود خواهد کردلذا روسیه جنگ راتمام وبه مرزهای خود برکرددتا ازخون ریزی جلوگیری شودونقشه آمریکا برباد رود.
    • محمد IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      7 6
      چقدر تو خنگی اگ روسیه حس کنه میخاد نابود بشه تمام شهرای امریکا رو با بمب اتم میزنه البته امریکا هم روسیه رو با بمب اتم میزنه ب ما هم نرسه هوای کره زمین پر از ایزوتوپ های گوناگون میشه بعدشم سرطان اون ازمایشاتی ک امریکا تو نوادا رو بمب اتم میکنه در حد کوچیکه ولی بازم اثر گذاشته جوری ک اهن ک قبل سال1945تولید شده مثل طلا ارزشمنده چون تو فرایند دمیدن هوا قبل اون زمان ایزوتوپهایی نبودن ک از بمب اتم ازاد شدن و تو جاهای حساس اهن بدون ناخالص نیازمنده مثل ابزار دقیق طیف سنج و این چیزا ک سطح هوشیت نمیرسه
    • ح.ع IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      12 5
      عزیز من شما اول سواد نوشتن و نگارش زبان فارسی رو یاد بگیر بعد نظر بده. البته شامل خیلی ها میشه.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    روسیه هیچ غلطی نمی تواند بکند و مفتضحانه شکست خواهد خورد
  • مهدی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    قطعا کار تخصصی و سختیه ولی طبق معمول روش روسی رو ببینید تو عکس انگار جوشکاریش رو دادن یه کارگاه ساده کنار جاده ای انجام داده. دریغ از ذره ای ظرافت و کیفیت.مقایسه کنید با نمونه های امریکایی و چینی و حتی ایرانی.
  • رضا IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    16 1
    درباره چیزهایی ک نمیدانید صحبت نکنید
  • غریب IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    20 13
    درود بر عالیجناب ، حاج ولادمیر پوتین ، رزمنده خستگی ناپذیر ، وسیاستمدار که در نهایت سر همه رو کلاه خواهد گذاشت . توجه کنید .... همه ....احسنت بکوب که ما هم خوشحالیم
  • بهمن IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    پوتین در مصاحبه اخیر گفت.چرا آخه میحاین همه چیو عادی جلوه بدین ؟من باختم بدم باختم در منزل داماد سکونت دارم خرجمو زنم میده.فقط بزارین برممممم.
  • حمید IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    ننگ کنید از این تیتر . یگ دیکتاتور و زورگو به یک کشور بی دفاع حمله نظامی کرده و کار ننگ آور او را شعبده میدانید ؟ هر چند پوز روسیه و پوتین به خاک مالیده شد و در جهان محکوم شد و مورد تمسخر جهان . درود بر اوکراین .
  • محمد IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    4 31
    بهتر جنگ طول بکشه برای ایران بهتر حداقل یکم پول وارد میشه
  • ایرضا IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    10 32
    آخه یه بمب ۱.۵ تنی چند کیلومتر رو می‌خواد گلاید کنه ؟
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    10 9
    نمی‌دونم چرا عده ای تو ایران پاچه خواری پوتین رومیکنن....آخه شماها چرا
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    2 2
    نخبه ها و متخصصین مشغول افاضه هستند!!!!
  • حسن IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    3 1
    خبر قبلی حمایت تمام قد آمریکا از اوکراین بود،،این خبر هم که بسیار زیبا تر از قبلی،،شاد باشین که با این اخبار دل مردم ایران رو شاد میکنید،،انشااله زمستان زیبایی در پیش روست.
  • علی رضا IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    21 5
    اوکراین در اصل شاخه شونه کشیدن غرب علیه شرق است.این غرب هست که پاشو از گلیمش درازتر کرده که پوزه اش به خاک مشته خواهد شد.
  • بهزاد اتابکی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    13 5
    دوسیه هنوز هیچکدام از سلاح های بعد از فروپاشی را استفاده نکرده ) فقط موشک کینژال که مقر افسران ناتو در خارکیف رو زدند و ۲۷۰ افسر خاک شدند )همه رو برا جنگ نهایی نگه داشته ، ناتو همه سلاحها رو ریخته تا روسیه رو آزمایش کنه ولی پوتین خیلی زرنگه ،