ایسنا نوشت:

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بیمارستان‌های خصوصی فعلا باید به تعرفه‌ای که وزارت بهداشت اعلام کرده پایبند باشند تا تعرفه‌های جدید در جلسه شورای عالی سلامت تصویب شود.

دکتر حسن آقاجانی با اشاره به لغو تعرفه‌های بخش خصوصی در سال جاری اظهار کرد: از آنجا که برابر برنامه پنجم توسعه مرجع تعیین و اعلام تعرفه‌ها شورای عالی سلامت کشور است و با توجه به این که این شورا هنوز شکل نگرفته، تعرفه‌های بخش خصوصی فعلا ملقی اعلام شده است.

وی ادامه داد: براساس توافقی که میان سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت صورت گرفته است تعرفه‌های مورد توافق نظام پزشکی و وزارت بهداشت به شورای عالی سلامت خواهد رفت تا درآنجا بررسی و تصویب شود.

آقاجانی تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال اول برنامه پنجم توسعه قرار داریم، باید به راهکار قانونی تعیین تعرفه‌های درمان که در این برنامه شورای عالی سلامت متولی آن است، پایبند باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید ترکیب و اعضای شورای عالی سلامت را به زودی مشخص کند، ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال این شورا تشکیل جلسه دهد تا تکلیف تعرفه‌ها نیز مشخص شود.

وی درباره سرنوشت مردم و بیمارستانها در شرایطی که تعرفه‌های بخش خصوصی ملقی اعلام شده است به ایسنا گفت: تعرفه‌ای که ابتدای امسال اعلام شد مورد توافق نظام پزشکی و وزارت بهداشت بوده و براساس محاسباتی پیش‌بینی شده است. بنابراین بیمارستانها فعلا نباید خارج از چارچوب این تعرفه وجهی از مردم دریافت کنند

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    1 0
    اگه اینجوری باشه که میگید پس اصلا خصوصی نیست همون دولتی منتها زحمتش رو بخش خصوصی میکشه بیمارستان های خصوصی باید در گرفتن پول آزاد باشند تا بتوانند رقابت کنند چون در حال حاضر پزشکی یک تجارت است